AEROLÍNIES
Crònica 13/10/2011

Girona i Reus perden 1,2 milions de viatgers per la fuga de Ryanair

L'aerolínia irlandesa Ryanair va aterrar per primer cop al Prat el setembre del 2010 i des d'aleshores 1,26 milions d'usuaris han deixat de passar per Girona i Reus. Barcelona és la prioritat.

Ignasi Pujol
1 min

Barcelona.L'espantada de Ryanair dels aeroports de Girona i Reus en benefici del Prat estava cantada quan l'aerolínia irlandesa, gegant del negoci del baix cost a Europa, va anunciar que començaria a operar a Barcelona l'1 de setembre del 2010. El que no va quedar clar va ser l'abast de la fuga.

Entre el setembre del 2010 i el mateix mes d'aquest any Ryanair ha registrat 3,27 milions de passatgers a l'aeroport de Barcelona. Durant el mateix període la low cost ha transportat 3,96 milions d'usuaris a Girona i 1,13 milions a Reus. Això suposa que 1,26 milions de clients de Ryanair han deixat de passar per l'aeroport gironí i el del Baix Camp.

En termes globals, Ryanair ha sumat 8,37 milions de viatgers a Catalunya entre els mesos de setembre del 2010 i el 2011, davant dels 6,35 milions d'usuaris dels tretze mesos anteriors. El saldo final és de 2,01 nous usuaris de Ryanair a Catalunya, segons les xifres d'Aena.

La dependència de Girona i Reus de Ryanair -en els últims anys nou de cada deu viatgers han arribat o sortit d'aquests aeroports a bord de Ryanair- ha situat la companyia irlandesa en una situació de força que ha desembocat en una amenaça formal d'abandonar Reus a la tardor i reduir a la meitat les operacions de Girona si la Generalitat i els empresaris locals no augmenten la subvenció -en forma d'aportacions promocionals- a Ryanair.

Lideratge indiscutible

Ryanair va acabar el mes de setembre com a líder indiscutible del mercat aeri espanyol, amb 22,63 milions de passatgers, enfront del 13,75 milions d'usuaris d'Iberia, el segon operador.

stats