MOBILITAT AMB PROBLEMES
Crònica 31/07/2011

Com perdre's seguint els rètols

La senyalització és un problema per als conductors catalans. Un estudi del RACC alerta de les deficiències a la Costa Brava i a la Costa Daurada. Els accessos i les sortides de Barcelona són l'altre punt negre.

Carles Arbolí
2 min
Al principal accés sud a Figueres des de l'antiga carretera N-II, que concentra tot el trànsit que ve de Girona, els conductors no reben cap indicació per anar a l'estació de l'AVE, inaugurada al desembre.

BARCELONA.A partir de l'estudi que va fer el RACC sobre els problemes de senyalització a les carreteres i municipis de la Costa Brava i la Costa Daurada, l'ARA ha fet un recull de les principals deficiències de la xarxa viària catalana a partir de les informacions que ens han fet arribar els lectors i que es pot consultar a la pàgina web del diari - www.ara.cat -. El recull dels problemes més significatius constata fins a quin punt la senyalització encara és una assignatura pendent.

Els accessos a Barcelona

Les entrades i sortides de la capital catalana concentren el màxim nombre de reclamacions dels conductors, entre les quals destaca especialment un punt: l'accés nord des de l'autopista AP-7, després del peatge de la Roca. Els conductors denuncien que la senyalització que indica per anar al port i l'aeroport és confusa per a qui no coneix els itineraris. En un altre cas, entrant per la Gran Via des del sud, el lector Josep Maria Canyelles explica que en un punt determinat, amb diversos túnels, hi ha un rètol lluminós que indica: "Compte amb el túnel d'Amadeu". "Sincerament, no sé quin de tots és el túnel d'Amadeu amb què he d'anar en compte". L'enllaç del Nus de la Trinitat també confon molts conductors, i també que el fet que els sentits de les rondes de Barcelona tinguin com a referència el Besòs i el Llobregat. "Em pregunto la cara que els deu quedar als turistes quan van en cotxe i es troben indicat el sentit Besòs i el sentit Llobregat", escriu Miquel Delclòs, de Sant Cugat del Vallès. Anar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) és un altre maldecap per als que no coneixen la zona.

L'AVE a Figueres

La nova estació d'alta velocitat de Figueres, malgrat que encara funciona a mig gas, concentra un nombre important de queixes. Hi ha senyalització a l'autopista AP-7 i a la sortida del peatge, però a partir d'allà no hi és enlloc. Això fa que, quan segueixen la senyalització, molts conductors acaben a l'estació del tren convencional. "Els taxistes de Figueres s'estan fent d'or", diu el lector Jaume Folguera.

El túnel de Bracons

Tot i ser una nova carretera, l'eix entre Vic i Olot rep moltes denúncies de mala senyalització. "Si surts de Vic i vols anar a Olot has de seguir les indicacions de Ripoll, perquè si vas per allà on diu Olot acabaràs passant per la carretera vella", assenyala Sílvia Vilella. "Em perdo per agafar el túnel de Bracons perquè no està senyalitzat enlloc", afegeix Lia Mestre.

Els errors de Google

No són atribuïbles a la xarxa viària, però si la senyalització en molts punts és insuficient, l'ajuda de l'aplicació Google Maps no sempre és la millor solució. "El pont que està en construcció des de fa anys a Sant Andreu de la Barca surt al Google com si estigués acabat", es lamenta Albert Amat. O per exemple: "Quan busques al Google Maps la ruta Valls-Tarragona et dóna l'opció de passar per l'A-27, que és una autovia que en l'actualitat encara no està construïda", informa Oriol Magrané.

stats