L'ESTIU QUE M'ESPERA
Societat 15/08/2011

Roger De Gràcia

Aquest periodista i presentador ha fet vida de suec a Estocolm i ara passa uns dies relaxant-se a Menorca

Roger De gràcia

He estat de vacances a Suècia amb la meva dona i el meu fill. Hem fet un intercanvi de casa amb una família sueca i ens hem estat a Estocolm. És el primer cop que ho fem i ha estat una experiència molt positiva. A part que t'estalvies uns diners, et sents molt còmode perquè pots viure unes vacances que no són les d'un turista típic. Durant uns dies hem viscut com si fóssim suecs, però morenos. Com que el nen és molt petit -només té un any- hem fet molta vida de barri i de ciutat, caminant pel centre i anant al port a veure vaixells. També hem fet alguna excursió. Per exemple, a una illa que queda a prop i a un parc temàtic de l'antiga Suècia. És com una espècie de Poble Espanyol, amb tot de cases antigues que pots visitar i actors disfressats d'època perquè et facis una idea de com vivien. Encara que hem fet vida molt tranquil·la, han estat unes vacances atrafegades. Vam tenir el problema que ara a Suècia no es pon el sol; sempre és de dia, i ho hem patit una mica amb el nen. Ara estem passant uns dies a Menorca de relax. Anem a la platja, dinem una mica, després una becaina i a la tarda una estona a la piscina. Ens agrada anar a la platja de sa Mesquida i a es Grau, que és en un parc natural al nord de Maó. Té una platja en forma d'olla que no cobreix gaire i és ideal per al nen. Quan tornem a Barcelona farem vida tranquil·la de barri. La veritat és que aquest ha estat un estiu ben diferent.