Societat 24/05/2014

Ajudar a accelerar el negoci, objectiu del BizBarcelona

El saló tindrà lloc el 4 i 5 de juny

Martí Cornet
3 min

“Ui, quina muntanya, posar en marxa un negoci!”, diu força gent. És cert, no és gens senzill. Per sort, però, a Barcelona hi ha nombroses eines per facilitar-ho. Una és el saló BizBarcelona, que tindrà lloc els pròxims dies 4 i 5 de juny al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. És un espai on els emprenedors i les petites i mitjanes empreses poden impulsar els seus projectes i rebre ajudes. Així, els emprenedors i autònoms tenen la possibilitat d’explicar-se els seus projectes, i fins i tot de plantejar noves aventures de col·laboració mútua. Hi haurà un munt d’activitats, com ara conferències, tallers, reunions d’assessorament, networking...

Tot i la seva joventut, el BizBarcelona ja és una proposta consolidada. La d’enguany és la quarta edició. A més, inclou la celebració del tradicional Dia de l’Emprenedor -el pròxim 4 de juny-. El nom de l’esdeveniment, BizBarcelona, prové de la unió de biz, que significa col·loquialment negoci en anglès (business), i Barcelona. I això ja és tota una declaració d’intencions.

Solucions eficaces

L’objectiu principal de BizBarcelona és oferir solucions eficaces a emprenedors i autònoms perquè puguin accelerar els seus negocis o projectes de negoci. Un dels espais més importants del BizBarcelona és el Mercat de Finançament, on els participants presenten els seus projectes empresarials a diferents entitats financeres o inversors privats, i els poden seduir perquè apostin pel seu projecte. Així doncs, el Mercat de Finançament posa en contacte emprenedors i inversors, i ofereix oportunitats a projectes que requereixen una font de finançament.

Fundada ara fa dos anys, Kiddy’s Box és una de les empreses que s’incorporen per primer cop al Mercat de Finançament del BizBarcelona. La codirectora d’aquest negoci, Valeria Torno, subratlla la dificultat que suposa en els temps que corren trobar facilitats d’inversió a l’hora d’expandir-se: “Actualment és realment difícil posicionar-se en el mercat quan ets una petita empresa, perquè no pots competir amb les grans empreses, que tenen molts més recursos. Sense recursos, no pots invertir en promoció i, per tant, no pots donar a conèixer el teu negoci”, diu Valeria Torno.

“Per als inversors, finançar els projectes que els emprenedors proposen suposa un risc important per a les seves butxaques, però, si tot surt bé, el benefici que n’obtenen és molt més alt que el que poden aconseguir amb la inversió que fan normalment amb la borsa”, afirma Jaume Baró, director d’empresa de Barcelona Activa, la institució encarregada d’organitzar el Mercat de Finançament.

“Perquè l’inversor s’enamori del projecte presentat s’han d’alinear una sèrie de factors”, diu Jaume Baró. “Els inversors aposten per persones, inverteixen en la confiança que desprenen aquestes persones explicant els seus projectes”, assegura Baró: “El que volen els inversors és veure com els líders dels projectes transmeten l’ambició de futur en expandir-se per poder aconseguir un benefici econòmic, que és en definitiva l’objectiu dels inversors”, afegeix.

“Per a Barcelona és bo que s’incentivi el teixit empresarial privat, i que aquest teixit depengui menys del crèdit bancari. A la ciutat de Barcelona s’està estructurant una bona dinàmica d’emprenedors-inversors que fa que cada vegada hi hagi més projectes empresarials”, conclou el director d’empresa de Barcelona Activa.

El comerç 2.0, a l’alça

Un altre dels punts forts d’aquesta edició del BizBarcelona és el del comerç 2.0, també dit comerç electrònic o e-commerce. Es tracta d’una opció que va en augment, i continuarà així: es preveu que durant aquest 2014 creixi un 13,4% respecte l’any passat a tot l’estat espanyol. El client presencial perd cada cop més força, en contrast amb el client internauta, que té un grapat de serveis molt més accessibles. Per això, un dels objectius de BizBarcelona és aconsellar a través de xerrades i trobades d’assessorament els professionals del sector perquè sàpiguen gestionar bé els seus recursos 2.0, és a dir, que puguin treure el màxim profit d’internet i especialment de les xarxes socials. Entre les xerrades sobre aquest tema programades al BizBarcelona cal destacar la de Jaume Gomà, fundador d’Ulabox, el primer supermercat espanyol exclusivament online, i la de Manuel Sarasa, director executiu del club de vins online Wineisocial, entre d’altres.

stats