Societat 20/11/2014

Barcelona i Adobe acorden crear el primer laboratori mundial de màrqueting digital per a ciutats

Permetrà innovar i experimentar solucions que afavoreixin la competitivitat de la ciutat

Ara
2 min

BarcelonaL'estela de la Marca Barcelona ha servit per atraure la multinacional Adobe, el gegant mundial de la tecnologia digital. Es tracta d'aprendre, compartir i investigar i posar els nous serveis i coneixements al servei de les necessitats de les ciutats, i fer-ho amb la col·laboració de iniciativa pública i privada.

Durant la signatura del conveni, que ha tingut lloc en el marc del Smart City Expo, el president d'Adobe per Europa, Mark Zablan ha destacat que "desenvolupar nova tecnologia al laboratori de City Branding permet a Barcelona i a altres ciutats treballar en la marca digital per oferir serveis digitals al ciutadà i atraure més turistes i comerç a la ciutat". A més ha afegit que "Barcelona és un bon company de viatge per desenvolupar aquest laboratori de City Branding".

L'alcalde Xavier Trias ha explicat que "una empresa com Adobe faci aquesta aposta i vulgui col·laborar amb la ciutat de Barcelona, a mi em fa estar molt satisfet. Això lliga molt amb l'empresa Adobe perquè el que volen fer és posar la tecnologia al servei de les persones".

Primer pilot: el Welcome Pack

Un dels primers projectes que desenvoluparà el City Branding Lab és un pack de benvinguda. Una prova pilot per millorar l'experiència dels visitants que arriben a Barcelona a través de la tecnologia digital.

"És un Welcome pack tecnològic, transmèdia, que permet ser molt més eficients a l'hora d'enviar determinats missatges a les persones que visiten la ciutat, sigui per un congrés o per fer turisme", ha detallat el director de Comunicació de l'Ajuntament, Marc Puig. Entre d'altres, s'enviaran missatges sobre civisme.

El City Branding Lab ja té un punt d'aterratge a la ciutat. Estarà ubicat al Barcelona Growth Center i estarà operatiu al llarg de l'any vinent.

stats