Societat 30/06/2015

Comença el 080 més olímpic

La 16a edició de la desfilada de moda se celebrarà a l'Estadi Olímpic de Montjuïc Lluís Companys

Ara
2 min

BarcelonaLa marca catalana Mango ha estat la responsable d’obrir la 16a edició de la desfilada 080, que reuneix cada any els millors dissenyadors de l’Estat espanyol. Fins el 2 de juliol, també hi seran presents marques com Desigual, Custo, Bóboli o Modafad i dissenyadors com Manuel Bolaño, Celia Vela o Josep Abril. Enguany se celebra en una ubicació poc habitual per als esdeveniments de moda: l’Estadi Olímpic. Amb aquest nou emplaçament, el 080 guanya espai i espera captar més públic a la zona oberta.

“Havíem acostumat als dissenyadors, maquilladors i models a treballar en llocs amb menys espai hàbil i aquesta nova ubicació ens permet tenir un 080 molt més diàfan. La zona oberta al públic és més gran que mai perquè volem que els barcelonins coneguin tot allò que envolta el món de la moda”, explica el director del 080, Miquel Rodríguez.

A Catalunya el sector de la moda dóna feina a unes 70.000 persones i representa el 8% del producte interior brut. El 080 estrena, per a aquesta edició, el Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda, amb l’objectiu d’impulsar l’emprenedoria i apropar el finançament a projectes empresarials amb futur.

Estudiants rodejats dels millors

A part de marques grans com Mango, Desigual o Custo, el 080 també es preocupa del talent jove, fins i tot d’aquells que encara estan estudiant. Al Neo2 Photo Shoot Contest 8 equips formats per alumnes d’estilisme, fotografia i maquillatge competeixen per realitzar el millor fotoreportatge de moda.

El premi és publicar els seus treballs al prestigiós magazine de moda Neo2 , a més de tenir l’oportunitat de treballar amb roba de les marques i dissenyadors del 080.

Moda de proximitat

L’Ajuntament de Barcelona vol aprofitar les sinèrgies que genera l’esdeveniment de moda 080 Barcelona Fashion per dinamitzar el comerç i la restauració dels barris adjacents a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Amb aquest objectiu, Barcelona Activa ha impulsat la producció de 5.000 bosses gratuïtes a 109 comerços del Poble-sec i la Marina del Prat Vermell, que es distribuiran a través de les seves associacions de comerciants.

També es repartiran 200 unitats al Creu Coberta Meeting Point, una iniciativa dels comerciants de Creu Coberta per crear un espai social i un punt d’informació sobre l’eix comercial.

stats