Societat 14/01/2015

'Comerç a la xarxa', una aposta de l'Ajuntament per situar 'online' els negocis de la ciutat

La iniciativa vol aprofitar Google per incrementar la presència a la xarxa dels comerços de Barcelona

Ara
2 min
botigues

BarcelonaL’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i en col·laboració amb la Fundació Barcelona Comerç, s’ha proposat augmentar la presència i la visibilitat dels comerços de la ciutat. Per això han engegat conjuntament el projecte 'Comerç a la xarxa', que durant els propers dos anys digitalitzarà la informació de servei i la geolocalització de 4.000 comerços de la ciutat per mostrar-la al cercador d’internet Google, l’eina digital més utilitzada actualment al mercat.

La iniciativa pretén explotar les possibilitats de Google per incrementar la presència a internet dels comerços de la ciutat i augmentar així la competitivitat del comerç de proximitat i generar més moviment a la xarxa. Això es farà a través d’una fitxa que inclourà informació sobre serveis, productes, horaris, fotografies i valoracions dels consumidors dels comerços.

El projecte s’ha iniciat als eixos comercials de Creu Coberta i de Sants Establiments Units, i es preveu que s’estengui a 4.000 comerços adherits a les associacions dels 18 eixos comercials de la capital.

Sònia Recasens, tinent d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, ha declarat: “Volem augmentar la competitivitat d’aquests comerços per convertir-los en un aparador virtual de gran abast ciutadà, fàcilment accessible i conegut pels nostres residents, i també per atreure el turisme, els 27 milions de visitants que rebem cada any i que vénen a comprar; volem que els nostres comerços en puguin treure profit”.

A Espanya, el 95% de les cerques d’informació es fan a través de Google, i el 83% dels usuaris de telèfons intel·ligents estan interessats en serveis de geolocalització, també de comerços pròxims a l’entorn de l’usuari.

El president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, ha reconegut que molts usuaris utilitzen actualment Google per cercar els comerços que es troben al seu entorn.

Per la seva banda, el regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi, ha destacat que el projecte es complementa amb “la formació que hem donat als comerciants per poder utilitzar les eines que ofereix internet”.

A través de la iniciativa 'Comerç a la xarxa' es destinen 150 euros a cada comerç que s'adhereix al projecte, cosa que fa que el pressupost total del projecte sigui de 600.000 euros.

stats