Societat 22/07/2015

CreaMedia, el programa que impulsa projectes culturals

L’empresa Billaboop ha guanyat la 10a edició d’aquest programa de Barcelona Activa

Ara
2 min

BarcelonaL’empresa creadora d’aplicacions musicals i audiovisuals Billaboop ha estat el projecte guanyador de la 10a edició del CreaMedia. Aquest programa de Barcelona Activa impulsa la creació i el creixement de les indústries creatives a la ciutat. El musical Rent ha estat escollit com a primer finalista entre els 18 projectes participants.

Crear una instal·lació interactiva per a un museu on el públic pugui deixar-hi un missatge i formar part així de l’exposició. Aquestes és una de les múltiples aplicacions pràctiques que podria oferir l’empresa Billaboop al sector cultural a partir d’ara gràcies al seu fundador, Amaury Hazan, i al seu futur equip de col·laboradors. I és que aquesta empresa creadora d’aplicacions musicals i audiovisuals innovadores per a dispositius mòbils ha guanyat la 10a edició de CreaMedia, el programa de Barcelona Activa que impulsa la creació i el creixement de les indústries creatives a la ciutat.

El premi consisteix en una estada gratuïta de 6 mesos a l’espai de cotreball de la incubadora Almogàvers Business Factory: “Vaig veure que era fonamental estructurar-se i muntar un equip amb gent complementària per tal de tenir una activitat perenne i estable, i ara ho podré fer”, explica l’emprenedor francès Amaury Hazan.

L’altre projecte destacat d’aquesta edició del CreaMedia ha estat el musical Rent, que ha estat escollit primer finalista entre 18 projectes culturals més i ha estat premiat amb un servei de consultoria personalitzat.

Formació per validar el model de negoci

El programa CreaMedia, de quatre mesos de durada, va dirigit als emprenedors que tenen un projecte o una empresa ja constituïda en la indústria creativa i que volen analitzar models de negoci nous. Al llarg del curs, els participants realitzen activitats de treball en xarxa per crear un mapa de contactes sectorial, disposen de l’assessorament d’un mentor i també reben classes teòriques.

“S’imparteix formació vinculada a la gestió empresarial i formació als mateixos emprenedors, per tal de formar-los en totes les aptituts i actituds necessàries per emprendre”, explica Montse Basora, directora d’emprenedoria de Barcelona Activa.

De les 160 propostes que han passat pel CreaMedia en totes les edicions, un 70% s’han constituït com a empresa, un dels objectius principals de Barcelona Activa.

En aquesta línia, es disposa d’un catàleg de 10 programes d’acompanyament en la creació d’empreses adreçats a col·lectius específics, com ara dones, joves o més grans de 45 anys, i també adreçats a sectors emergents i tradicionals, com l’artesania, les energies netes o el comerç electrònic. La propera edició del programa CreaMedia es posarà en marxa abans de finalitzar l’any 2015.

stats