Societat 01/02/2015

Del MIT de Boston a un institut de secundària

Sis estudiants de la universitat més selecta del món han passat un mes com a professors de ciència en diversos centres de Barcelona

Ara
2 min

BarcelonaPer primera vegada Barcelona s’ha sumat al MISTI Global Teaching Lab, un programa de tres setmanes que promou la prestigiosa universitat Massachusetts Institute of Technology (MIT) perquè els seus alumnes facin una estada com a professors en centres de secundària d’un país estranger.

A través de la Fundació Catalunya – La Pedrera, enfocada a promoure el coneixement, sis estudiants nord-americans han estat seleccionats per la universitat, després que gairebé 80 hagin expressat el seu desig de ser destinats a Barcelona. Segons Lluís Farrés, director de Coneixement i Recerca de la fundació, “ha estat una de les ciutats més populars”.

Els estudiants han rebut formació perquè puguin dur a terme la seva tasca amb la màxima qualitat. De fet, el MIT ha estat reconegut com la millor escola d’enginyeria dels Estats Units i el procés d’admissió és un dels més competitius. Aquest fet, unit a la metodologia de treball que apliquen i l’ús de l’anglès en les classes els ha enriquit tant a ells com als professors i als alumnes de secundària que han participat al projecte.

Natalie Lao, de només 19 anys, ha passat aquest mes de gener com una professora més a l’Escola Frederic Mistral – Tècnic Eulàlia, on ha impartit classes de matemàtiques, física i programació informàtica. Té tan sols un parell d’anys més que els seus alumnes i l’experiència ha suposat un gran aprenentatge per a ella.

“Indubtablement he après molt sobre com ensenyar i presentar matèries científiques difícils a una classe, “he evolucionat molt com a oradora i com a docent, he gaudit molt compartint amb ells la meva passió per la ciència”, afirma Lao.

Aquells alumnes que han rebut les seves classes mostren un grau alt de satisfacció. L’estudiant de primer de batxillerat Anna Badia, per exemple, assegura que es “planteja mates d’una altra manera, és una nova experiència que no podrem oblidar en un futur i estem molt orgullosos que se’ns hagi donat aquesta oportunitat”.

Pere Palacín, de la mateixa classe, explica que “el que ens ha ensenyat a les classes d’informàtica m’ha agradat força i m’ha fet veure que potser seria bo dedicar-m’hi en un futur”.

Per completar el programa la Fundació Catalunya – La Pedrera ha organitzat trobades amb centres de recerca catalans i amb joves investigadors per intercanviar experiències. A més, els estudiants han estat allotjats per famílies d’acollida relacionades amb el seu centre educatiu de destí.

Montserrat Solé, professora de l'Escola Frederic Mistral – Tècnic Eulàlia, ha acollit a Natalie Lao i en destaca la seva capacitat de treball: “La seva metodologia de treball era molt forta, s’ha passat pràcticament totes les estones que ha estat a casa treballant, fins i tot els caps de setmana”. “Segurament deu ser una noia capacitada però darrere la capacitació hi ha moltes hores de treball també”, conclou.

stats