Societat 14/04/2015

El mètode Jump Math per aprendre matemàtiques de manera motivadora

Aquesta metodologia es va implementar, com a prova pilot, el curs passat en nou centres de la ciutat

Ara
2 min

BarcelonaNascut al Canadà, el mètode innovador Jump Math és un sistema per ensenyar matemàtiques de manera més fàcil i entenedora i per afavorir la motivació dels alumnes. Aquesta metodologia va començar a implementar-se, com a prova pilot, el curs passat en nou centres del la ciutat.

El sistema Jump Math no canvia el contingut de l’assignatura, però sí que treballa cada concepte amb més precisió perquè els alumnes l'assimilin. La metodologia transmet els continguts a través de dinàmiques participatives i amb una avaluació continuada. A més, fragmenta els conceptes de manera esglaonada, en unitats que en facilitin l’assimilació.

El sistema també pretén fomentar la participació per fer les classes més interactives i aconseguir que els alumnes gaudeixin de les matemàtiques. “A diferència del mètode tradicional, aquest és més sistemàtic i permet una assimilació millor dels conceptes matemàtics”, ha explicat Miquel Suñé, cap d’estudis i professor de l’Escola Pràctiques de Barcelona.

El Consorci d’Educació va posar en funcionament el programa el curs 2013-2014 com a experiència pilot a nou escoles públiques de Barcelona, amb la participació de 390 alumnes de 5è de primària i 16 mestres.

A l’Escola Pràctiques de Sants, per exemple, fan una sessió a la setmana de matemàtiques en anglès, seguint el sistema Jump Math, i ho compaginen amb el mètode tradicional. Jump Math requereix material específic, com els llibres, però també una formació prèvia dels mestres. Al final del curs, es realitzà una avaluació de la prova pilot per determinar-ne l’èxit.

Aquesta metodologia va rebre, juntament amb set projectes més, un dels primers diplomes d’impulsors de la innovació social atorgats per l’Ajuntament de Barcelona. Aquest guardó és un reconeixement als projectes d’innovació social implementats a Barcelona l’últim any i que proposen solucions creatives per a reptes socials d’àmbits diferents, com l’educació, l’ocupació de persones amb discapacitat intel·lectual o la formació tecnològica de joves.

stats