Societat 15/12/2014

L'impacte positiu de l'educació en el lleure

La campanya 'Ajuda’ls a créixer', de la Fundació Pere Tarrés, vol reduir les desigualtats socials

Ara
1 min

BarcelonaEl 90% dels educadors destaquen que els infants que participen en activitats d’educació en el lleure milloren la seva autoestima, i que el 64% experimenten progressos en els resultats acadèmics. Són dades recollides en l’estudi que la Fundació Pere Tarrés fa en diversos centres sobre l’impacte que el programa de reforç educatiu té en la prevenció i la lluita contra el fracàs escolar.

L’estudi també constata que la millora dels resultats acadèmics, juntament amb el treball dels educadors, influeix positivament en la manera de relacionar-se dels infants que acudeixen a aquests centres. El 79% de les famílies confirmen aquesta idea, una xifra que s’incrementa fins al 91% quan són els educadors els que avaluen la relació dels nens i nenes amb els seus companys. L’infant és més estable emocionalment, més tolerant i està més segur d’ell mateix.

Per aquesta raó la Fundació Pere Tarrés ha posat en marxa la campanya Ajuda’ls a créixer, que aquest Nadal pretén aconseguir recursos perquè els centres que fan reforç escolar puguin acollir més infants i atendre’ls en millors condicions. L’objectiu és atendre més infants en situació de vulnerabilitat social i les seves famílies, equipar els centres amb els recursos materials que necessiten i condicionar els espais per poder realitzar l’atenció socioeducativa amb qualitat i dignitat. Es pot participar a la campanya a través del web, per telèfon (934 301 606) i a través del compte IBAN ES 80 2100 0435 5102 0019 0260.

stats