Societat 22/10/2014

Mercabarna, plató del curtmetratge d’Albert Espinosa

És l'escenari de 'Pitahaya', el primer curtmetratge escrit i dirigit pel conegut guionista

Ara
2 min

BarcelonaPitahaya és un curt de 15 minuts que permet conèixer Mercabarna a través dels ulls del seu protagonista, un nen de 10 anys. Per primera vegada el recinte, de 90 hectàrees de superfície, ha ambientat una producció de cinema.

El curt s'ha rodat íntegrament a Mercabarna sense aturar l'activitat diària dels treballadors, ni de dia ni de nit. Segons Albert Espinosa, Mercabarna va ser un gran descobriment, i assegura: "és un petit Manhattan".

El director afirma que al mercat "s'hi pot trobar de tot sense necessitat de sortir d'allà, fins i tot una escola bressol amb una piscina de boles", una localització que s'ha fet servir en una de les escenes del curt.

Albert Espinosa ha comptat amb els actors Rubén Sánchez, que amb només 10 anys ja ha participat a altres curtmetratges i en pel·lícules com La estrella, i amb Francesc Garrido, que ja hem vist en pel·lícules com Smoking Room, Capitán Alatriste o Mar adentro.

Pitahaya es va estrenar a Espanya al Festival de Cine de l'Alfàs del Pi (Alacant), el mes de juliol passat, on, a més, va obtenir el Premi a la Millor Fotografia, per a Arnau Valls Colomer. D'altra banda, l'estrena internacional del curtmetratge va tenir lloc al 18è Festival Internacional de Cinema de Rhode Island Flickers (EUA), a l'agost.

Recentment, ha estat guardonat amb el Premi al Millor Curt Narratiu a l'Urbanworld Film Festival de Nova York, el festival multicultural més important dels EUA, amb més de 70 pel·lícules seleccionades en l'edició d'enguany.

Amb aquest premi, Pitahaya queda a les portes dels Oscars, per als quals ha quedat automàticament preseleccionat, un fet que ajudarà a promocionar Mercabarna arreu del món.

Mercabarna, una potència econòmica per a Barcelona

Mercabarna és com una cuitat. Hi ha 700 empreses diferents, hi treballen 6.700 persones i disposa d'uns serveis que trobaríem habitualment en una població qualsevol: hotel, bar, restaurant, farmàcia, escola bressol, banc, òptica, ambulatori, etc.

Els principals productes que s'hi comercialitzen són fruites i hortalisses, peix i marisc, carn, plantes i complements. La seva presidenta, Sònia Recasens, el defineix com "el hub de la Mediterrània. La porta d'entrada dels aliments a Europa".

Això, sumat a una situació estratègica immillorable (a prop del port, de l'aeroport i de les principals vies per carretera), són factors que converteixen Mercabarna en una potència econòmica.

A més, Mercabarna treballa per a la societat participant en campanyes d'alimentació infantil, col·laborant amb el Banc dels Aliments i fomentant la inserció laboral d'universitaris i aturats.

stats