Societat 25/06/2014

Neix 'Nou i Bo - Barcelona, comerç divers'

La iniciativa posa en relleu la qualitat del comerç nouvingut

Ara
2 min

BarcelonaEl projecte 'NOU I BO – Barcelona, comerç divers' neix com a resposta als estereotips negatius al voltant de la qualitat del comerç nouvingut i ofereix una mirada diferent centrada en els comerços que tenen la qualitat com a reclam.

Barcelona és una ciutat amb un comerç ric i divers. Tot i així, encara són molts els estereotips negatius que envolten el comerç nouvingut.

Per trencar-los, PIMEC Comerç i l'Ajuntament, han posat en marxa el projecte 'NOU I BO – Barcelona, comerç divers'. A través de la selecció de 12 establiments, la iniciativa vol posar en relleu l'aportació positiva que els ciutadans nouvinguts fan al nostre model de comerç des de sectors com l'alimentació i la gastronomia, el calçat, la roba, la bellesa i l'estètica o la decoració.

"Volem demostrar que hi ha un comerç de nouvinguts, que en molts casos ja no són nouvinguts perquè fa anys que estan aquí, que tenen uns comerços d'excel·lència, amb molt bon servei i amb molta acceptació per part dels clients", assegura Alejandro Goñi, president de PIMEC Comerç.

El projecte ha comptat amb el coneixement i experiència del sociòleg Salvador Cardús, i es veu reflectit amb la publicació del llibre Nou i Bo, on es recullen les 12 experiències d'èxit dels comerços de qualitat regentats per persones estrangeres.

Establiments seleccionats

El consell seleccionador es va reunir el 24 de febrer per escollir els 12 comerços. Entre ells hi ha l'establiment de bellesa 'The Oriental Jasmine' que va obrir les seves portes fa un any. La seva propietària ha trobat en aquest establiment un espai on apropar als barcelonins la cultura asiàtica del benestar.

"Els filipins anem molt a fer-nos massatges, per nosaltres és una manera de prevenir malalties, és un mètode per evitar l'estrès. Volem oferir aquesta possibilitat als Barcelonins" explica la Maya Jasmine, propietària de 'The Oriental Jasmine'.

Un altre exemple n'és 'Taller de pasta' un obrador artesà creat per Graciela Nowenstein, d'Argentina, i la francesa Sophie Rabattu. Elles han volgut incorporar al món de la pasta la tradició italiana.

"El que hem volgut fer és aportar la tradició italiana a l'amor per la pasta que ja hi ha Catalunya. Per això, també hi incorporem receptes amb tradició gastronòmica d'aquí", explica Nowenstein.

"La societat de Barcelona està molt predisposada a rebre comerços de nouvinguts, ens hem integrat molt bé i tenim una clientela molt fidel" afirma la copropietària del 'Taller de pasta'. En aquest espai també ensenyen a veïns i infants el procés de crear la pasta artesana.

Aquests comerços, no només enriqueixen la cultura barcelonina, sinó que també amplien l'oferta comercial de la ciutat creant així un model divers i de qualitat.

stats