Societat 02/07/2014

La Nova Xarxa de Bus incorpora quatre noves línies

El 15 de setembre entraran en funcionament dos nous eixos horitzontals i dos de verticals

Ara
3 min
Busos

BarcelonaEl dia 15 de setembre entraran en funcionament quatre línies de la Nova Xarxa de Bus, dos eixos horitzontals i dos de verticals. A Barcelona hi circularan, doncs, 13 de les 28 línies previstes, i s'acostaran a l'equador del projecte.

L'H14 Paral·lel – Sant Adrià creuarà la ciutat transversalment de l'estació de metro de Paral·lel al Besòs passant per Poblenou i endinsant-se al municipi de Sant Adrià del Besòs. Substituirà les línies actuals 141 i 143.

La línia V15 Barceloneta – Vall d'Hebron donarà cobertura a artèries principals de la ciutat passant per Via Laietana, el carrer de Balmes i Via Augusta passant per la plaça Catalunya. Aquesta nova línia substitueix a les actuals 16 i 17.

La tercera nova línia, que substitueix l'actual línia 71, serà la V27 Passeig Marítim – Canyelles, que recorrerà en horitzontal el front Marítim i pujarà cap a Felip II i Fabra i Puig fins arribar al punt de destí.

L'única línia que no és nova però que s'ha modificat el recorregut amb el qual es va posar en funcionament el novembre del 2013 és l'H16 Passeig de la Zona Franca – Fòrum.

Compartirà una part del recorregut amb el de la línia H14 en un tram del carrer Pujades, al districte de Sant Martí, per així donar un millor servei als usuaris. Substitueix les línies 9, 141 i el sector de la 41 entre la plaça Catalunya i la terminal del Cementiri de l'Est.

Aquesta nova fase implica també canvis en dues línies: la 36 Passeig Marítim – Can Dragó, que adequa el recorregut per cobrir la zona del Poblenou per on deixa de transitar la 71, i la línia 41 Plaça Francesc Macià – Poblenou, amb un petit canvi en el recorregut per tal de reduir el solapament amb el nou recorregut de la línia H16.

"Aquest projecte significa un canvi de paradigma en la mobilitat de la ciutat, ja que l'ajuda a ser més sostenible i intel·ligent", ha assegurat l'alcalde Xavier Trias en la presentació de la tercera fase de la Nova Xarxa de Bus.

Per la seva banda, el primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, ha afirmat que s'està treballant en la quarta fase, tot i que no ha posat data d'implantació.

Una xarxa de notable alt

La valoració de la implantació de la Nova Xarxa de Bus dels usuaris és de 7,7 de mitjana. De fet, les noves línies han incrementat un 16,3% el nombre de viatgers que abans no utilitzaven aquest servei.

"És una xarxa clara que es converteix en la columna vertebral de la mobilitat a Barcelona", ha afirmat l'alcalde Xavier Trias, que ha volgut agrair de manera anticipada als qui, pel bé general de la ciutat, hauran de fer transbordament en el seu recorregut habitual.

La posada en marxa de la nova fase suposa que uns 220.000 viatgers podran realitzar el desplaçament en línies d'altes prestacions de bus en dies feiners.

Entre els avantatges principals destaca la freqüència de pas, que és entre 5 i 8 minuts els dies feiners de 07.00 a 21.00 hores.

Usuaris ben informats

Com és habitual a cada fase, està prevista per a finals d'agost una campanya de comunicació i participació, 'Així avança Barcelona', per informar els ciutadans de l'entrada en funcionament de les noves línies.

En aquesta ocasió es farà una especial atenció a la gent gran enviant fulletons a 67 casals d'aquest col·lectiu. I és que el 27% dels usuaris del bus té més de 60 anys.

stats