Societat 19/02/2015

Rere les claus de Tàpies

La Fundació Tàpies organitza activitats per practicar l’anglès i aprofundir en l’obra de l’artista a través del joc

Ara
2 min

BarcelonaSi entreu a la Fundació Tàpies i hi veieu un grup de nens i nenes jugant amb un mirall i un paper sota un quadre de l’artista barceloní, no us estranyeu: estan descobrint un missatge ocult a partir dels codis secrets de l’obra d’Antoni Tàpies. I, a més, ho fan en anglès.

Per unes hores, els alumnes de quart i cinquè de primària de l’escola Lola Anglada de Sant Quirze del Vallès, s’han convertit en detectius per un dia. Són molts els misteris que semblen amagar-se rere els números, els símbols matemàtics, la roba usada, les parts de cos i altres elements característics de l’obra del pintor i escultor barceloní.

Així, per exemple, imitant els enigmes que amaga la iconografia de Tàpies, amb el mirall a la mà han pogut descobrir un missatge escrit a l’inrevés a les seves fitxes: “This is an exemple of mirror writing. Can you read this without a mirror?”, llegeix David Duel, de cinquè, orgullós d’haver-lo trobat.

El joc, de fet, té un doble objectiu educatiu: conèixer els trets més característics de l’artista i practicar l’anglès amb un nivell prou assequible per a infants a partir de segon de primària.

“Tots haurien de poder seguir perfectament l’activitat perquè el nivell és adequat, però això ja ho descobrirem quan tornem a classe i els preguntem què han entès”, fa broma Laura Francisco, professora d’anglès de l’escola, que explica que prèviament han vist vídeos de l’obra de l’artista per preparar la visita.

L’activitat, d’una hora de durada, permet als escolars gaudir d’un recorregut sensorial per les obres de Tàpies des de la imaginació, un llenguatge que coneix tothom.

stats