Societat 04/03/2013

Les aplicacions mòbils 'made in Barcelona' baten rècords durant el Mobile World Congress

Les empreses instal·lades als espais d’incubació de Barcelona Activa han mantingut una mitjana de 180 contactes de negoci amb operadors, principalment internacionals

2 min

El Mobile World Congress ha tancat les portes superant les previsions de participació i consolidant Barcelona com a capital mundial de la telefonia mòbil. El congrés ha estat també una oportunitat per impulsar l’estructura industrial i el teixit empresarial de la ciutat. De les empreses que han tingut estand al congrés, sis han estat incubades a Barcelona Activa i al llarg d’aquests dies han mantingut una mitjana de 180 contactes cadascuna amb potencials 'partners' i els principals operadors i professionals del sector, bona part dels quals, d’àmbit internacional. En total, aquestes companyies han sumat més de 1.000 trobades empresarials. Aquestes són: Adsmedia i Edenic Games −instal·lades al Parc Tecnològic Barcelona Nord− i Good Deal, Slash Mobility, Mobetia i InQbarna –ubicades a la Incubadora de Glòries, a excepció d’aquesta última, que va marxar-ne a finals del 2012−. En el marc del congrés, aquestes empreses han aconseguit tancar vuit acords de negoci per desenvolupar nous projectes amb companyies d’arreu del món i han establert també quatre 'joint ventures' per implementar nous productes en mercats internacionals.

'Apps' amb marca Barcelona

Coincidint amb el Mobile World Congress, les empreses ubicades a la Incubadora de Glòries i el Parc Tecnològic Barcelona Nord han presentat i llançat al mercat nous productes o aplicacions mòbil i han aconseguit rècords de descàrregues tant a la botiga 'online' d’Android com a la d’Apple. D’una banda, Mobetia ha llançat una nova línia de serveis orientats a oferir solucions de Smart TV; Edenic Games ha portat al congrés Gamedonia, una plataforma per desenvolupar videojocs per a xarxes socials, i Good Deal ha presentat al públic internacional La Màquina de les Ofertes, un quiosc interactiu i una aplicació mòbil que permeten imprimir cupons de descompte per a supermercats abans de fer la compra. D’altra banda, InQbarna ha llançat Splice, una 'app' que selecciona la música del teu dispositiu, elabora llistes de reproducció i fa la funció d’un DJ de manera automàtica i sense necessitat que l’usuari interactuï. A més, Slash Mobility ha presentat una nova línia de serveis d''app' màrqueting per permetre que les empreses posicionin les seves aplicacions mòbils, i també ha llançat al mercat DressApp 2.0 –un 'spin-off' nascut a finals del 2012 i instal·lat també a la Incubadora de Glòries de Barcelona Activa−. Aquesta 'app', que es converteix en un canal de màrqueting per a les marques de roba, permet portar l’armari en un 'smartphone', crear conjunts i compartir-los. Per últim, Doown to Moon ha aprofitat el MWC (Mobile World Congress) per llançar a nivell internacional Glam Fever, tant per a dispositius iOS com Android. En només un dia es van registrar més de 100.000 descàrregues arreu del món. L’objectiu del joc, pensat per al públic femení, és aconseguir glamur. Per això, la usuària compta amb més d’un milió de possibles aspectes físics, més de 600.000 combinacions de roba, 20 uniformes de diferents professions i una vintena de cursos acadèmics, entre altres qüestions.

stats