Societat 14/05/2015

Els comerciants barcelonins encaren el futur amb optimisme

L’Indicador de Comerç mostra un canvi de tendència en la percepció de la situació del sector

Ara
2 min
foto

BarcelonaPer primer cop des de l’inici de la crisi el sector creu que la situació millorarà, segons l’Indicador de comerç de Barcelona (ICOB). En concret, gairebé la meitat dels enquestats consideren que les vendes creixeran molt, i el 45,4% creu que la situació millorarà.

L’Indicador de comerç de Barcelona (ICOB) corresponent al primer trimestre del 2015 mostra un canvi de tendència en la percepció dels comerciants de la situació del sector.

Tot i així, els ingressos dels comerços encara són tímids. El volum de tiquets de caixa ha disminuït lleugerament respecte al primer trimestre del 2014 (–1,6% enfront del –1,3%) i la reducció de la facturació és més forta (–2% enfront del –1,4%).

Davant d’això i segons afirma el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca: “L’estudi constata el fre del descens en les vendes durant el primer trimestre del 2015, i es valora molt positivament la possibilitat que els comerciants les incrementin en aquest proper trimestre.”

Interès pels descomptes

La tendència que es percep en aquesta edició de l’estudi ICOB, i que ja es detecta des de fa temps, és que els clients segueixen buscant ofertes i descomptes durant tot l’any, fins al punt que aquesta pràctica sembla imparable: el 70,1% ho declara d’aquesta manera, enfront del 68,5% del període anterior.

Els comerciants i la distribució, per la seva banda, també tendeixen a augmentar aquest tipus d’oferta: el 38,7% enfront del 25,4%, respectivament, ho fa de forma permanent.

La importància d’atreure el turisme

L’enquesta destaca que les botigues continuen mantenint la seva dimensió, ja que, tot i que els comerços de tota la vida han perdut força, se’ls ha anat substituint per comerços locals que aporten diversitat comercial als barris de Barcelona.

En aquest sentit, i tenint en compte que els clients internacionals procedents del turisme ja suposen el 17,7% del total, en paraules del director de l’estudi, Josep Francesc Valls, “els petits comerciants podrien beneficiar-se més d’això si, a més de treballar per a la clientela del barri, oferissin també productes atractius per al turisme”.

stats