Societat 02/03/2015

La formació digital de la ciutadania, una prioritat per a Barcelona

El sector del mòbil és un dels que més funciona i, alhora, un dels que requereix més professionals en aquest àmbit

Ara
2 min

BarcelonaBarcelona és una ciutat que aposta i treballa per les noves tecnologies. De fet, un dels sectors econòmics que més funciona a la ciutat i que, a l’hora, necessita més professionals és el del mòbil. Per aquest motiu des de Barcelona Activa s’han endegat diferents projectes relacionats amb la tecnologia, per a professionals però també per a les persones que volen conviure amb el món digital.

Cibernàrium és el programa de capacitació i divulgació tecnològica de Barcelona Activa. Ofereix formació per a professionals i empreses, així com activitats d’iniciació a Internet per a tota la ciutadania. Són cursos d’àmbit públic, de curta durada i gratuïts. Segons Jordi Roca, director de formació de Barcelona Activa, el 50% de les persones que aprofiten aquesta ensenyança estan a l’atur, i altres intenten engegar un projecte personal o volen millorar el seu àmbit professional.

“Generem uns ciutadans amb uns coneixements sobre tecnologia que al final comporta la millora de la competitivitat dels ciutadans per fer de Barcelona una ciutat més competitiva", explica Roca. "Per tant, intentem que la formació que es faci aquí sigui molt útil i que tingui un clar vincle amb el que està passant a l’economia de la ciutat", concreta.

En la seva tasca de pedagogia tecnològica, Cibernàrium ha volgut anar més enllà. Per això ha creat el programa Antenes Cibernàrium, una formació d’alfabetització digital, que s’imparteix a les biblioteques municipals, per a les persones que que tenen coneixements bàsics o nuls de tecnologia. A través de sis itineraris diferents, es poden fer cursos de tot tipus, des d’iniciació a la informàtica fins a cursos d’idiomes en línia.

També els centres cívics ofereixen formació en noves tecnologies amb cursos específics. Un exemple és el del Guinardó, on s’imparteixen tallers trimestrals de coses tan variades com aprendre a fer servir els recursos digitals del telèfon mòbil o gestionar la infomació del núvol.

El dinamitzador del Centre Cívic Guinardó, David Lladó, explica que “antigament la gent que no sabia llegir tenia un problema perquè tota la societat pensava que sabies fer-ho. I avui dia passa el mateix amb Internet. Qualsevol persona que no sap navegar té un problema, perquè tot és a la xarxa”.

stats