Societat 11/04/2015

La temporada del parc d’atraccions del Tibidabo comença amb novetats

Un circuit de conducció per aprendre les normes de mobilitat i un espai Lego per fomentar la creativitat i el treball manual són les principals novetats d’enguany

Arnau Romaní
3 min
La temporada del parc d’atraccions del Tibidabo comença amb novetats

BarcelonaEl parc d’atraccions del Tibidabo acaba d’obrir les portes de la nova temporada 2015 amb alguns canvis rellevants. Una de les novetats més importants és la nova atracció destinada als infants anomenada Escola de Mobilitat TibiCity. Es tracta d’un circuit de conducció en format de ciutat en miniatura, on els nens i nenes poden circular amb diferents vehicles elèctrics -tant cotxes com motos- que representen els diversos serveis amb els quals compta la ciutat de Barcelona: Guàrdia Urbana, ambulàncies, bombers, serveis de neteja, taxis... L’atracció pretén, més enllà de fer passar una bona estona als nens i nenes, ensenyar les principals normes de mobilitat per poder circular per la ciutat. El circuit incorpora tota mena d’elements que es poden trobar per Barcelona (carrils bici, zones d’estacionament, zones reservades per a taxi, senyalitzacions de trànsit, passos de vianants, etc.) per tal que els infants hagin de conduir pensant en el seu entorn per no incomplir cap de les normes de circulació.

L’Escola de Mobilitat TibiCity s’ha dissenyat d’acord amb el model de ciutat creativa i innovadora que vol ser Barcelona. L’atracció intenta ser un reflex d’aquest model de ciutat intel·ligent amb la introducció d’elements innovadors i de noves tecnologies, com ara mitjançant la conducció de vehicles elèctrics i la instal·lació d’espais per a la recollida selectiva de brossa, per fomentar entre els més petits els valors de sostenibilitat i de respecte mediambiental. L’atracció, situada al nivell més baix del parc -al costat de La Mina d’Or-, compta de moment amb 12 vehicles: 10 cotxes elèctrics i 2 motos.

S’obre el nou Espai Lego

L’espai Playful Learning by Lego Education -conegut com a Espai Lego-és una altra de les novetats al Tibidabo en la temporada que tot just comença. Aquest espai funciona com a taller multidisciplinari en què es duen a terme diferents activitats relacionades amb el món del Lego. L’Espai Lego combina activitats lliures -anomenades activitats freeplay - amb activitats organitzades, destinades a unes edats i un tipus de públic concrets. L’objectiu és que els nens i nenes puguin desenvolupar habilitats relacionades amb la creativitat i el treball manual i, alhora, aprenguin a treballar en equip per construir un projecte conjunt -en aquest cas, una construcció de Lego-. A part del taller, s’han obert també una botiga de Lego i un espai expositiu amb diferents construccions realitzades amb les mateixes peces de Lego.

D’altra banda, el cinema en 4D Dididado també presenta novetats, amb una renovació de les pel·lícules que s’emeten, que s’aniran estrenant al llarg de la temporada. Els nous films seran Happy feet, Rio i Looney tunes.

Espectacles i mascotes per animar l’estada

Per últim, s’estrenen també nous espectacles de cloenda, que es realitzen els minuts abans del tancament del parc. Els espectacles són diferents depenent de l’època de l’any: actuacions de personatges del Tibidabo com en Tibinet -un personatge que vetlla per garantir la recollida selectiva del parc- i les mascotes del parc, espectacles de raigs de colors amb tecnologia làser, actuacions d’altres personatges com l’animador Pep Callau, etc.

La nova temporada incorpora també quatre noves mascotes que aniran passejant pel parc, animant l’estada de les famílies. Durant l’estiu passat, voluntaris de diferents edats, tant amateurs com professionals, van presentar els seus dissenys per proposar noves mascotes pel parc. Després, un jurat format per socis, infants, representants de l’Unicef, responsables del parc i de l’Ajuntament de Barcelona i artistes van decidir que la proposta guanyadora era la del dibuixant David Ramírez.

Les mascotes, que es diuen Ti, Bi, Da i Bo, són diferents animalons (un ocell, una salamandra, una guineu i un porc senglar) que representa que vénen de la serra de Collserola i que s’han traslladat a viure al parc d’atraccions. La seva presència busca establir el compromís del parc amb uns valors ètics; per això, les mascotes treballen a favor dels drets dels infants i col·laboren amb l’Unicef.

Objectiu: repetir l’èxit de l’any passat

El parc d’atraccions del Tibidabo inicia la temporada amb l’objectiu de repetir les bones xifres que va tenir durant el 2014 en termes d’afluència de públic. Un total de 618.741 persones van visitar el parc en els 143 dies que va estar obert, dada que representa una mitjana de 4.327 visitants al dia. La gran afluència de públic del 2014, que suposa un augment de l’11% respecte de la temporada anterior, és la xifra més alta des del 2002. L’agost va ser, com és habitual, el mes amb més afluència amb un total de 136.701 visitants, una xifra rècord en el còmput mensual de tota la història del parc.

El nombre de socis del Tibiclub, l’abonament que permet a les famílies accedir al parc tots els dies de l’any, també ha batut rècords, amb quasi 6.000 noves afiliacions. Actualment, són 19.700 les famílies que estan acreditades com a membres del Tibiclub.

stats