Camp de Tarragona 14/12/2016

L’alta velocitat s’oblidava del Camp de Tarragona

J.s.
1 min

TarragonaEl primer projecte de línia d’AVE entre Madrid i Barcelona, dissenyat des del ministeri d’Obres Públiques dirigit pel català Josep Borrell, era molt diferent del que ha acabat sent una realitat. La velocitat màxima només era de 250 km/h i no passava pel Camp de Tarragona. Per tant, tampoc hi tenia parada. La línia de l’AVE passava per Saragossa i Lleida, però des de la capital del Segrià la línia anava cap a Barcelona paral·lela a l’A-2, per Tàrrega, Cervera i Igualada.

El 1996 el Partit Popular va assumir el govern estatal i el reusenc Albert Vilalta va convertir-se primer en president de l’ens públic Gestor d’Infraestructures Ferroviàries (GIF) -antecessor d’Adif- i després en secretari general d’Infraestructures, fins que el 2000 Aznar va aconseguir la majoria absoluta. Vilalta va ser peça clau en el procés de redreçament d’aquesta situació i va aconseguir “acostar l’AVE al Camp de Tarragona amb l’estació a Perafort i la Secuita”, explica l’enginyer Fèlix Boronat, que afegeix que “la ubicació en aquell punt tenia sentit amb tot un sistema complementari per enllaçar l’estació de l’AVE amb l’aeroport, el corredor mediterrani i un tramvia lleuger, i amb un accés còmode en transport privat”.

stats