Les televisions reconeixen la Coordinadora Castellera com a únic interlocutor

L'agrupació de colles, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Xarxa Audiovisual Local pacten les condicions per a les retransmissions castelleres

Les aigües del panorama televisiu casteller comencen a calmar-se després que l'afer sobre la cessió dels drets d'imatge de les colles s'hagi allargat quatre mesos i mig. La Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC), la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Xarxa Audiovisual Local (XAL) han redactat un acord amb les condicions per a les transmissions castelleres del que queda de temporada. Les televisions reconeixen la Coordinadora com a interlocutor únic de la cessió i es comprometen a no cedir imatges per a usos no informatius sense l'aprovació d'aquesta i de les colles afectades.

Després de mesos de disputes i de gran confusió al voltant de les retransmissions televisives de les darreres diades castelleres, el conflicte està a punt de tancar-se gràcies a un acord a tres bandes que contempla la CCCC com a gestor dels drets d'imatge de totes les colles agrupades. El nou document, redactat per les dues televisions principals del món castellers i per la Coordinadora, està previst que quedi tancat un cop hagi estat aprovat pels òrgans de govern respectius i regularà la cessió a tercers. Les televisions només tindran dret a produir les retransmissions de les jornades castelleres programades i no podran fer un ús publicitari. Així mateix, la cessió a tercers per a usos no informatius haurà de ser aprovada en tots els casos per la CCCC i per aquelles colles que en siguin afectades, com havien demanat els Castellers de Vilafranca, la Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Minyons de Terrassa en les seves reclamacions inicials. A l'hora, la XAL i la CCMA reconeixen la titularitat de les colles per que fa als seus drets per a la gravació i difusió audiovisual de les seves pròpies actuacions.

Aquest nou acord substituirà el conveni que des de fa 20 anys la Coordinadora, la Corporació, la Generalitat i l'empresa cervesera Damm havien fet servir, a través de diverses renovacions, per establir les condicions de la difusió televisiva del fet casteller. D'aquesta manera, el nou document incorporarà la Xarxa i garantirà la visibilitat dels patrocinadors de la CCCC en un àmbit televisiu de creixent demanda i interès per part dels operadors.

Més continguts de