Comarques Gironines 08/12/2016

La ‘Diagonal’ ciclista de Girona aprofita el viaducte del tren

El nou carril incrementa fins als nou quilòmetres la xarxa pedalable urbana

Ara
2 min
La ‘Diagonal’ ciclista de Girona aprofita
  el viaducte del tren

GironaLa ciutat de Girona continua la seva aposta per la bicicleta amb la recent obertura de la Diagonal ciclista, que travessa la ciutat de nord a sud aprofitant la part de sota del traçat del viaducte elevat del tren convencional. El carril bici connecta el Barri Vell amb la plaça Poeta Marquina, a tocar de les estacions de tren i autobusos. El nou vial ha comportat la pèrdua d’unes 40 places d’aparcament, però el punt més conflictiu del traçat, i que ja ha generat algunes crítiques, és l’obligada convivència amb els cotxes, que continuen aparcant als costats del traçat i han de creuar-lo constantment per entrar i sortir. El regidor de mobilitat de l’Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, reclama paciència en aquest punt i assegura que s’està reforçant la senyalització.

El carril és de doble circulació, fa uns tres metres d’amplada i passa entre els pilars que sostenen el viaducte. El carril bici ha de creuar vies molt transitades, on s’han instal·lat nous semàfors, com per exemple a l’avinguda Ramon Folch i a la ronda Ferran Puig. Per aquests carrers hi passen uns 30.000 vehicles a l’any i al consistori li preocupa el fet que es puguin originar retencions a l’entrada de la ciutat amb els nous semàfors. Però l’objectiu, adverteixen, no és afavorir la mobilitat dels vehicles, sinó posar-los-ho difícil i mirar de reduir el seu pas pel centre urbà. És per això que l’Ajuntament té la intenció d’obrir nous aparcaments dissuasius a l’entrada nord de la ciutat i posar més parades de la Girocleta, que ja ha superat els 2.000 usuaris.

La via més ràpida

El carril sota el viaducte ferroviari ha obert una via ràpida que cap altre mitjà de transport pot igualar. Des de l’estació de tren es pot agafar una Girocleta i, a través del nou carril, arribar a l’església de Sant Feliu en menys de cinc minuts. Per fer el mateix trajecte en cotxe es tarda el doble o el triple. Malgrat els problemes de convivència amb cotxes i vianants, el nou traçat per a bicicletes exemplifica la voluntat que els ciclistes vagin guanyant terreny a la ciutat. Amb l’obertura del nou carril bici, la ciutat de Girona ja supera els nou quilòmetres de vies ciclistes, tot i que el gran repte, més enllà de l’aspecte quantitatiu, és augmentar-ne la seguretat i evitar les actuals discontinuïtats en alguns traçats.

stats