Novetat

 
Dones contra Franco
Jordi Creus
Disponible
19 eur
Pàgines: 160
Format: 16 x 23
Enquadernat: Tapa dura amb sobrecoberta
EAN: 9788496767003
Jordi Creus i Esteve (Tremp, 1964) és llicenciat en Història per la Universitat de Barcelona. Ha col·laborat en diverses publicacions, com ara Descobrir Catalunya, Lo Raeir o El Temps. És autor de la novel·la negra Amb dos manilles i un as, botifarra faràs i coautor de la satírica Història de Catalunya al revés. Els seus darrers llibres han estat El Pirineu perdut (Ara Llibres, 2003) i Memòries dels Pirineus (Ara Llibres, 2004).
Actualment és director de la revista de divulgació històrica Sàpiens i col·labora setmanalment al programa El món a Rac-1.

Dones contra Franco
llibre és un homenatge a les dones antifranquistes; a sis dones d’una fortalesa impressionant, que han hagut de passar per unes proves físiques i anímiques esfereïdores. Com diu l’historiador Andreu Mayayo: «Totes elles duen a l’espatlla l’etiqueta de militants, de persones que posen el seu compromís polític per davant i per damunt de qualsevol altra cosa a la vida, i que tenen en comú la seva pròpia lluita contra la dictadura.»
María Rodríguez, guerrillera, va viure a les muntanyes lluitant amb els maquis. Neus Català, proclamada Catalana de l’Any, un dels darrers testimonis vius supervivents dels camps de concentració nazis. Teresa Rebull, comunista i militant del POUM. Enriqueta Gallinat, fundadora d’ERC i amiga de Lluís Companys. Conxa Pérez, militant de la CNT i supervivent del camp d’Argelers. Remedios Montero, antiga guerrillera, detinguda, torturada, empresonada i exiliada
Navegació Lateral