Publicitat
Publicitat

Albert Garriga: "L'objectiu és posicionar Barcelona com a destí de compres"

Afinar El director de The Shopping Night Barcelona (TSNB), Albert Garriga (Barcelona, 1978), té experiència com a consultor de comunicació per a diverses empreses. Pianista i violoncel·lista, demà haurà de procurar que res desafini

Demà a la nit, més de 90 establiments -botigues, restaurants, hotels i equipaments culturals- de la zona del passeig de Gràcia mantindran obertes les portes fins a la una de la matinada. Una oportunitat per comprar a deshora i gaudir de les diferents activitats que s'hi faran, amb l'objectiu de posicionar Barcelona com a destí de compres, oci i estil de vida.

Demà és el dia. Després de l'èxit de l'any passat, suposo que organitzar aquesta edició deu haver estat més senzill, no?

Aquest any ha costat menys, és veritat, però també ha costat. Fa des del setembre que hi treballem: massa poc temps, per al meu gust. A més, volem créixer.

Fins on?

El Shopping Night Barcelona ha d'estar ubicat en aquesta zona, però pot ser que es pugui ampliar a altres zones properes, com la rambla de Catalunya. Però es poden fer altres dinamitzacions en altres èpoques de l'any, associades a The Brandery, o a les rebaixes, per posar-ne dos exemples. D'excuses en podem trobar moltes.

Així, trobes que s'hi fan poques activitats d'aquests tipus?

Sí, però de tota manera, segons va publicar The Economist, som, juntament amb Madrid, la ciutat europea més valorada per anar de compres després de Londres. Aquest és un dels nostres objectius, posicionar més Barcelona en aquest sentit.

Com se t'acut la idea de muntar el Shopping Night Barcelona?

Vaig fer una acció per una marca del passeig de Gràcia, d'una manera més informal i petita, però que va funcionar molt bé. I vaig pensar que això ho podíem fer per tot el passeig de Gràcia. Però Barcelona no és només compres, té una sèrie de valors intrínsecs, com la gastronomia, l'oci, l'hostaleria, la cultura, i vaig pensar que estaria bé que aquests valors formessin part d'un relat de posicionament de la ciutat. I d'aquí surt tota la història.

L'any passat l'èxit va ser espectacular.

Sí, la primera edició la vam començar tímidament, però va ser més gran del que esperàvem. I ens va sorprendre la resposta del públic -10.000 persones!-, dels establiments i de la ciutat. Això et fa pensar que els barcelonins tenen ganes que passin coses d'aquest tipus.

Algú podria dir-te que és una nit una mica pija .

Home, hi ha de tot: el passeig de Gràcia és un referent del luxe, però també hi ha diferents idiosincràsies. De tota manera aquest any té molta més presència la cultura. Hi ha dos equipaments culturals que estaran oberts a la nit, la Pedrera i el Museu Egipci, i moltes activitats culturals. I també mirem de lligar-ho amb una acció social, una cosa que l'any passat va quedar pendent.

En què consisteix aquesta acció?

En fem dues. Primer, fem GastroShopping, en què els clients podran degustar diversos productes dels restaurants a canvi d'un tiquet de dos euros: un euro serà per al restaurador i l'altre per a Càritas. I amb la Fundació per l'Esclerosi Múltiple farem un còctel solidari al Village dels convidats. És una nit de glamur, de moda, de gastronomia, de cultura i també pot ser solidària.

En un context de crisi, quin sentit li dónes a fer això?

No es tracta d'oblidar-nos que hi ha crisi. Hi ha molta gent que ho està passant malament, però també n'hi ha que estan contagiada per l'ambient de desànim i que no compra. Hi ha gent que té capacitat de consumir i els hem d'animar i activar.

Les botigues obriran a la nit. És una prova per proposar un canvi en els horaris?

Aquí el tema de la liberalització dels horaris és un tema molt delicat. En canvi a Madrid se l'han passat pel forro. Aquí hauríem de fer alguna cosa, si no ens passarà pel davant Madrid, com tantes altres vegades, i això com a català m'emprenya.

Així, què creus que s'hauria de fer amb els horaris dels comerços?

Crec que ha d'haver-hi un liberalització regulada. Comparem-nos amb les grans capitals del món i mirem què fan: a París, als Camps Elisis, els diumenges obren de 10 o 11 fins a les 6 de la tarda. Hi ha determinades zones de la ciutat que es nodreixen del turisme i que han de poder decidir si obren o no obren els festius: l'eix del passeig de Gràcia, el Portal de l'Àngel… Ara bé, si obren, han d'obrir totes.

Al petit comerç això li costa, econòmicament i personalment…

El petit comerç que hi ha en aquesta zona se n'aprofitarà i el que no hi és no es veurà afectat, perquè es nodreix del consum local. Hi ha molts consumidors, principalment turistes, que vénen divendres, dissabte i diumenge i compraran.

Molta gent creu que pensem massa en els turistes i poc en nosaltres.

Però si el turisme és un dels nostres motors! Les estadístiques del comerç, de l'oci o la restauració són clares: el consumidor local està frenat i el nou consum el porta el turisme. Tractem-lo bé, donem-li un servei de qualitat. Vigilem, també: potenciem el turisme de qualitat. Demà a la nit els clients dels hotels veuran una Barcelona diferent.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT