INFRAESTRUCTURES
Crònica 19/03/2012

Aena vol fer calaix amb els terrenys de l'aeroport

Aena, l'ens públic que gestiona els aeroports estatals, vol treure el màxim rendiment econòmic de l'aeroport de Barcelona. Per això, aposta per urbanitzar el sòl situat al voltant del Prat.

Josep Ferrer
2 min
AMPLIACIÓ 
 Actualment la T1 de l'aeroport de Barcelona està a ple rendiment, la T2 és 
 La sisena en nombre de passatgers de l'Estat -sobretot gràcies al baix cost- 
 I les instal·lacions no paren de créixer.

EL PRAT.Aena s'ha posat entre cella i cella aconseguir el màxim benefici econòmic dels terrenys de la seva propietat situats a l'anomenada banda terra de l'aeroport de Barcelona. Segons va indicar la nova directora de l'aeroport del Prat, Sonia Corrochano, "aquest espai té un gran potencial que s'ha de desenvolupar".

Malgrat la galopant crisi econòmica, amb la T1 a ple rendiment, amb la T2 convertida en el sisè aeroport amb més nombre de passatgers de l'Estat -per si sola, i gràcies sobretot al baix cost- i amb unes instal·lacions en continu creixement de viatgers, Aena vol continuar esprement la infraestructura aeroportuària.

En concret es tracta de 98 hectàrees de sòl, amb un sostre edificable de 630.000 metres quadrats, situades a l'actual aparcament de la T2. Aquesta zona ha estat infrautilitzada d'ençà que va entrar en servei la T1. L'àrea a urbanitzar inclou els terrenys que hi ha entre les dues terminals, el polígon industrial Mas Blau i l'autovia de Castelldefels. Aquests terrenys "ja estan urbanitzats i preparats perquè s'hi puguin instal·lar les empreses", va afirmar Corrochano en una recent conferència organitzada per la Ucave, la Unió Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades.

Tècnics de l'aeroport estan acabant d'enllestir el replantejament del projecte urbanístic del que s'anomena Ciutat Aeroportuària. S'està pensant en la construcció de diversos hotels exprés que, segons Corrochano, afavoreixin les pernoctacions dels passatgers en connexió i donin resposta a una de les demandes que té l'aeroport. Entre altres usos possibles, Corrochano apunta a edificis d'oficines funcionals, amb l'objectiu que siguin flexibles i amb els últims sistemes tecnològics. Aquestes oficines estarien destinades bàsicament a les companyies aèries i a les empreses que operen a l'aeroport "oferint-los l'atractiu de ser al costat del seu lloc de treball i d'activitat", va explicar la directora de l'aeroport. La zona també podria acollir un centre de congressos o un espai comercial. Clasa, l'ens públic que gestiona la terminal de càrrega, té en concessió 11,5 hectàrees del total disponible.

En ple debat sobre la conveniència que Catalunya pugui acollir el macrocomplex lúdic Eurovegas, Corrochano es va atrevir a dir, davant de professionals del turisme, que també hi ha espai "per intal·lar-hi algun casino" per poder distreure aquelles persones que hagin de fer temps entre vol i vol.

Atreure mercat emergent

Davant la preocupació dels membres d'Ucave de l'augment de vols de Ryanair a l'aeroport barceloní, Corrochano va afirmar que la companyia irlandesa és una més i forma part del negoci però no és cap impediment perquè creixin la resta d'aerolínies. "Si no ho fan -va dir-, és perquè no es donen les condicions de mercat".

La directora de l'aeroport del Prat va indicar també que el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) està centrant els seus esforços a atreure noves connexions intercontinentals de mercats en creixement o amb estreta relació comercial amb Barcelona. Així, Corrochano va citar països d'Àsia, diverses destinacions als EUA i el Canadà i altres zones de l'Amèrica Llatina com Lima, Caracas, Guayaquil o el Brasil, "que és un país emergent".

stats