EL NAUFRAGI DEL 'COSTA CONCORDIA'
Crònica 24/01/2012

Alerta màxima per l'extracció a partir d'avui del fuel del creuer

Les 2.380 tones de combustible del Costa Concordia són ara la principal amenaça a causa del risc de catàstrofe ecològica. L'extracció del fuel comença avui, mentre el nombre de víctimes mortals arriba a 15.

Carles Arbolí
2 min
Un bomber es penja d'un helicòpter per arribar al creuer Costa Concordia, que va encallar a la costa oest d'Itàlia, a l'illa de Giglio.

BARCELONA.L'empresa holandesa Smit&Savage i la italiana Neri començaran la tasca més complexa des del naufragi del Costa Concordia davant l'illa de Giglio. Es tracta de l'extracció de les 2.380 tones de combustible que hi ha als dipòsits de la nau. La presència de fuel és actualment una de les qüestions que més preocupen a les autoritats, ja que si es vessa al mar provocaria una catàstrofe ambiental. I és que la zona forma part d'un parc natural marí que està considerat com un dels ecosistemes més importants del Mediterrani.

El cap de Protecció Civil a Itàlia va explicar ahir que el creuer es troba en condicions d'estabilitat, recolzat damunt de tres formacions rocoses, i que, en les actuals circumstàncies, es descarta que es pugui precipitar per un avenc de gairebé 90 metres de profunditat.

La feina d'extracció del combustible es desenvoluparà de manera paral·lela a les tasques de recerca dels desapareguts. Precisament, el nombre de víctimes mortals va augmentar ahir a quinze persones després de la troballa de dos cossos més, que estaven al pont número 4. El nombre de desapareguts es manté al voltant de la vintena de persones, tot i que la controvèrsia generada per les sospites que hi podria haver passatgers no registrats en dificulta el rescat. La companyia naviliera Costa Cruceros va negar ahir aquest extrem i assegura que totes les persones que viatgen en aquest vaixell estan registrades i fotografiades, fins i tot les que poden acompanyar membres de la tripulació compartint camarot.

Mentrestant, la companyia d'assegurances alemanya Hannover Rück calcula que el naufragi li costarà un mínim de 30 milions d'euros, que només inclouen l'assegurança del vaixell. A aquesta xifra caldrà sumar-hi els danys per responsabilitat civil, que inclouen els passatgers, i també les despeses del rescat, que la companyia alemanya encara no ha calculat.

Alguns experts han calculat que els danys econòmics del naufragi es poden acabar apropant als 1.000 milions de dòlars.

stats