Publicitat
Publicitat

NOU NOMENAMENT

De Alfonso prioritzarà la prevenció al capdavant d'Antifrau

Daniel de Alfonso, l'únic candidat a ocupar el càrrec de director de l'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC), que va quedar buit després de la mort sobtada de David Martínez Madero, el 21 de gener d'enguany, va manifestar ahir, en la seva primera compareixença al Parlament, que els pilars bàsics de l'Oficina han de ser la prevenció i la formació. "No hi ha millor repressió de les conductes indegudes que la prevenció, i per això la formació ha de ser una eina que persegueixi amb tenacitat la reducció en els índexs de mancança d'integritat que en ocasions s'han allotjat en la nostra societat", va assegurar l'encara magistrat de l'Audiència de Barcelona. I va afegir: "Aquest és l'enemic de la nostra societat i contra ell lluitarem".

En la seva intervenció també va assegurar que mantindrà el personal actual de l'organisme i que instaurarà la figura de director adjunt de l'OAC per evitar que es repeteixi el buit d'aquests últims sis mesos amb la desaparició de Martínez Madero. Precisament, De Alfonso va voler recordar el seu antecessor utilitzant unes paraules de Martínez Madero per definir l'esperit de l'Oficina i la seva relació amb la resta d'institucions que exerceixen un control sobre les administracions públiques: "L'Oficina Antifrau ni acusa ni jutja".

De Alfonso va passar ahir el tràmit parlamentari per avaluar la seva idoneïtat per ocupar la direcció de l'OAC davant de la comissió d'Afers Institucionals. Una compareixença que va ser ben acollida entre els diputats. De fet, abans de presentar-se a la comissió, el president Mas ja va aconseguir el consens del PSC i el PP perquè el jutge pugui ser escollit en una primera volta i aconsegueixi així les tres cinquenes parts dels vots que necessita per ser director. D'altra banda, ERC es va mostrar favorable al seu nomenament, que es votarà al ple d'aquest setmana, tot i que no va descobrir el sentit del seu vot. En canvi, ICV-EUiA ja va anunciar que s'abstindrà perquè no han estat consultats prèviament.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT