Publicitat
Publicitat

SEGURETAT VIÀRIA

Trànsit desplega més radars i controls a les carreteres per reduir el repunt d'accidents mortals

Armilles per evitar més morts de motoristes

En deu anys les víctimes mortals d'accidents de cotxe s'han reduït a més de la meitat, de 622 a 269. No ha passat el mateix amb les motos i Trànsit vol fer els motoristes més visibles. Recomana l'armilla.

A principis del nou segle els responsables de trànsit consideraven que si alguna malaltia fos capaç de provocar més de 600 morts cada any hi hauria un clima d'alarma social que no s'ha percebut mai en les notícies breus de titular repetitiu de cada cap de setmana: "Tràgic cap de setmana a les carreteres catalanes". Deu anys després, la tendència en la sinistralitat viària -amb els cotxes més ben equipats, amb menys passió per la velocitat i amb més control policial- ha canviat fins a complir amb les recomanacions de la Unió Europea. Però el Servei Català de Trànsit, els Mossos d'Esquadra i el RACC saben que hi ha una assignatura pendent en el vessant del vehicle de dues rodes, que no ha afluixat el ritme de víctimes mortals anuals. Quan tot semblava que es reduïa des de l'any 2007 (49, 41, 31, 23...), el 31 d'agost del 2011 hi ha una xifra esfereïdora: 35 morts. El perfil continua sent el d'un home d'entre 35 i 45 anys, en un 40% de casos no hi ha cap altre vehicle implicat (causes: velocitat i distracció) i un 12% de carreteres concentren quasi tota l'accidentalitat mortal.

La nova campanya que s'engegarà aquest cap de setmana i que durarà almenys fins a l'octubre suposarà un nou augment de radars, controls policials i agents de paisà a les carreteres. Però tot plegat no serà suficient per aconseguir, com diu el director del SCT, Joan Aregio, que "aquesta sigui la legislatura del canvi de tendència". I en aquest sentit, els responsables de Trànsit han començat a pensar en noves recomanacions, mesures i deures per a tots els actors de la conducció.

Com que no tot és culpa de les motos, el director del RACC, Sebastià Salvadó va apuntar que "seria bo que tots els conductors de cotxe haguessin anat abans en moto". Ho va resumir més bé el president de Mutua Motera, Juan Manuel Reyes, en nom dels motoristes: "No ens veuen i no ens fem veure". L'armilla reflectora és una de les recomanacions que es van apuntar ahir. A més, el SCT no veu "descartable" la facilitació de la conducció permetent que les motos vagin pels carrils Bus-VAO d'accés a Barcelona "en funció de la densitat d'ús".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT