Publicitat
Publicitat

RESTAURANT WEEK

Els millors establiments fan menús de 25 euros durant 10 dies

BCN ofereix alta gastronomia per a totes les butxaques

Trenta dels millors restaurants de Barcelona ofereixen fins al 22 d'abril menús a 25 euros. És la tercera edició de la Barcelona Restaurant Week, una iniciativa que pretén animar el sector de la restauració.

Sopar en un restaurant d'alta gamma per un preu econòmic. Això és el que proposa la Barcelona Restaurant Week, una iniciativa que va començar ahir i que durarà 10 dies amb la voluntat d'acostar la gastronomia d'alt nivell a tots els públics i reactivar un sector tocat per la crisi.

És la tercera vegada que Barcelona acull aquesta proposta i enguany hi ha 30 restaurants que s'hi han sumat, entre els quals destaquen alguns amb estrella Michelin, com el Dos Cielos -dels germans Torres-, altres amb xefs de fama internacional, com el Loidi, que dirigeix Martin Berasategui, o fins i tot exòtics com l'Indochine. "Tots tenen en comú que són restaurants d'alta gamma", explica Joëlle Perche, de l'entitat Sabor del Año, que promou la iniciativa. "Volem obrir les portes de l'alta gastronomia a tots els consumidors, sobretot els locals, i treure'ls la por d'entrar en un restaurant de luxe descobrint el plaer de menjar-hi", diu Perche. Les dues edicions anteriors a Barcelona van ser tot un èxit, amb alguns restaurants amb plens absoluts al llarg de la setmana que va durar la proposta. Enguany, tant els organitzadors com els restauradors estan convençuts que les expectatives es compliran.

"Nosaltres ja estem plens, no hi ha cap forat per venir a dinar ni a sopar", comentava ahir Daniela Da Veiga, del restaurant Torre de Alta Mar, un dels que hi ha participat des de la primera edició. Da Veiga explicava que normalment destinen entre el 60% i el 70% de les taules del local a la iniciativa "perquè sabem que té una acollida molt bona". "Per a nosaltres és una manera de donar-nos a conèixer entre gent que potser no té la possibilitat de venir a menjar amb la carta normal", explica. Da Veiga destaca que "és una idea molt bona per reactivar l'economia en un moment molt dolent". Hi coincideix també José Luis Fernández, director de l'Hotel Claris, que ha sumat el restaurant que hi ha a la terrassa de l'establiment a aquest projecte. "Nosaltres hem hagut de contractar més gent per a aquesta setmana per poder donar abast a totes les demandes que tenim". Ells també han participat cada any en la Barcelona Restaurant Week i per a aquesta edició ja tenen el restaurant reservat al 90% de la seva capacitat cada dia.

Arran de l'entusiasme de molts restauradors amb el projecte, Maria Contreras, directora general de l'Hotel Murmuri, ha decidit participar en la cita d'aquest any. "Creiem que és una bona manera d'animar el sector i a més donar-nos a conèixer, perquè la meitat dels nostres clients són turistes i ens agradaria potenciar el públic local", diu.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT