13/03/2012

El Barça que sap el que vol

2 min

L'aire pur de l'Empordà i les exquisideses gastronòmiques del Molí de l'Escala han inspirat els directius del Barça, tancats dos dies per dibuixar les línies mestres del futur i imaginar el Barça dels pròxims 4 anys i pocs mesos que els queden de mandat. Del retir espiritual del govern blaugrana també n'ha sorgit un optimisme indissimulat pel que fa al futur de Guardiola. Tal com diagnostiquen des dels despatxos nobles del Camp Nou, només hi poden guanyar: o renova una temporada més de manera imminent o s'enfronta a la pressió popular sense poder responsabilitzar l'equip directiu de l'adéu.

A poc a poc anirem coneixent el resultat dels debats i les decisions que s'han pres en la cimera de l'Escala. Mentrestant, el club interpreta com una victòria contra els elements l'elecció de l'on i el quan de la final de Copa. El Barça volia el Bernabéu. Florentino s'ha atrinxerat darrere d'una formigonera per evitar la imatge de Puyol aixecant el trofeu a Chamartín. I la Federació havia apostat per Mestalla. Des de la distància i amb Andreu Subies, el president de la Federació Catalana, com a representant, el Barça ha mogut bé els seus tentacles per primer cop i s'ha sortit amb la seva. A mitges.

En paral·lel a les misèries del dia a dia, en discreció, allunyat voluntàriament dels focus mediàtics, hi ha un Barça que camina amb les idees clares cap a escenaris avançats de futur. L'estratègia de negoci digital del club ha estat clara des del principi, en contrast amb la majoria de les altres àrees de govern. Amb 28 milions d'amics al Facebook i un Twitter també milionari, la marca catalana amb més reconeixement internacional avança de manera inexorable per capitalitzar aquest valor. Sense fer gaire publicitat, no només s'ha implicat en la lluita per retenir el Mobile World Congress a Barcelona, sinó que s'ha implicat en la creació d'un teixit empresarial 2.0. Un sector que sembla destinat a esdevenir una de les sortides de la crisi i que ara disposa de la plataforma de distribució i l'impuls del Barça.

Ha transcendit molt ràpidament que les fotocòpies en color estan penalitzades al club per un esforç d'austeritat. Però el club s'ha deixat d'explicar que ben aviat serà capaç de vendre des d'una samarreta fins a un ventall d' apps mòbils amb la mateixa facilitat a un senyor d'Igualada que a un jove aficionat de Xangai o Sidney. El moviment econòmic que genera el negoci digital ara pot ser fàcil de menystenir. En un futur pot ser el primer gol del Barça en la batalla global amb altres clubs.

stats