Publicitat
Publicitat

MOBILE WORLD CONGRESS EL DESENLLAÇ

La ciutat té l'oportunitat de ser el gran laboratori d'un sector en revolució constant

Barcelona, capital mundial de la telefonia mòbil

El congrés de telefonia mòbil més important d'Europa repetirà a Barcelona fins al 2018 després d'imposar-se a competidors com París. La ciutat rebrà tracte de seu mundial del sector.

Després de 18 mesos de deliberacions, els membres del GSMA, impulsors del Mobile World Congress, han decidit que es queden a Barcelona un mínim de cinc anys més. Això és una doble bona notícia. D'una banda, vol dir que la ciutat seguirà acollint el principal congrés de mòbils a Europa fins al 2018, una cita que deixa 300 milions a la ciutat en només quatre dies i que atrau 60.000 professionals de tot el món. De l'altra, Barcelona s'erigeix com la primera capital mundial de la telefonia mòbil, una condició que la predisposa a acollir noves iniciatives empresarials i que promet un calendari d'activitats al voltant d'un sector en clara efervescència.

La fita és prou important perquè ahir és respirés l'esperit d'unitat de les grans ocasions. Tots els impulsors del projecte que ha abanderat Barcelona (la Fira, el consorci Turisme de Barcelona, la Generalitat i l'Ajuntament) van destacar l'esforç unànime per convèncer els organitzadors i desbancar les candidatures competidores de París, Munic i Milà. El president de la Generalitat, Artur Mas, va aferrar-se a aquest triomf per llançar un missatge optimista en temps difícils: "Aquest ha de ser un exemple de moral col·lectiva", va afirmar, i no va estalviar elogis per als socialistes que van precedir-los a ell i a l'actual alcalde de Barcelona, Xavier Trias. "Ells s'ho van creure i van ser allà on calia", va dir en referència a l'expresident José Montilla i l'exalcalde Jordi Hereu.

Quantificar l'impacte que tindrà per a Barcelona ser la capital mundial del sector de la telefonia mòbil és complicat, però el nomenament dóna ales per fer de la ciutat un gran laboratori de proves, atraure empreses de fora i fomentar la creació de noves companyies. En resum, segons preveuen els organitzadors catalans, promet un bon grapat de nous llocs de treball d'alta qualificació. "A Barcelona ja hi tenim una llavor important, però podem fer que el teixit empresarial es desenvolupi molt més", va dir en declaracions a l'ARA el director d'expansió de Fira de Barcelona, Pere Camprubí. De fet, en l'última edició del Mobile Congress, la multinacional nord-americana Cisco Systems, líder en xarxes d'internet, ja va confirmar que havia triat Barcelona per establir-hi un centre d'innovació on experimentar futurs llançaments. El projecte s'establiria al districte tecnològic del 22@.

El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, va subratllar que la decisió implica un calendari d'activitats que es traduirà en nous visitants a la ciutat. Entre altres coses, va dir, s'estudia la possibilitat de fixar una seu permanent i un museu dedicat al telèfon mòbil.

La Fira de Barcelona va ser un dels artífex de la conquesta del Mobile World Congress l'any 2006. Des de llavors, l'eclosió de la tecnologia mòbil i les condicions favorables de la ciutat han ajudat a donar-hi volada. En l'edició del febrer, entre els 60.000 assistents hi havia directius de primer ordre d'importants gegants com Microsoft i Nokia, tots dos aliats en una guerra trepidant per competir amb el fenomen d'Apple i d'Android, tecnologia creada per Google. Al voltant d'aquests operadors, però, s'ha format un negoci també milionari d'aplicacions mòbils que lluiten per aconseguir un ús massiu entre els consumidors. En l'últim Mobile World Congress van tenir una àrea reservada on es van instal·lar 200 empreses, entre les quals n'hi havia una desena d'origen català.

Telefónica

Per la seva banda, el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, va destacar l'impuls que suposarà per als sectors tecnològics de la ciutat. "Hem de pensar que ens han escollit entre 25 candidatures, de les quals n'han quedat quatre finalistes", va assegurar.

Faura va afegir que "no ha estat fàcil, a diferència del que pot semblar, ja que una de les situacions que hi han jugat en contra ha estat l'escassa connectivitat internacional de l'aeroport, enfront, per exemple, de París". Telefónica ha ofert l'edifici situat a la plaça Catalunya perquè es converteixi en un centre permanent d'exposicions.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT