Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

El nou moll del port de Barcelona, sense tren

L'ampliació del port de Barcelona entrarà en servei sense accessos ferroviaris a causa de l'incompliment dels terminis per part del ministeri de Foment. El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, va fer aquesta denúncia ahir i va recordar que la connexió ferroviària d'ample europeu és fonamental. Actualment, l'entitat portuària estudia alternatives provisionals per poder donar una sortida a les mercaderies que arribin al nou moll a través del tren.

Cambra va fer aquestes afirmacions durant la presentació de les dades d'arribada de creuers. El 2010 van arribar a Barcelona 2,4 milions de passatgers, un 9% més que l'any anterior, els quals van aportar 260 milions d'euros, segons dades de Turisme de Barcelona. Les previsions per al 2011 són encara millors, ja que es preveu rebre 900 escales, que suposen més de 2,5 milions de passatgers. Fet que suposa un increment del 7% respecte a les xifres de l'any anterior.

L'evolució és molt "satisfactòria" per al president del Port, que va recordar que fa cinc anys Barcelona era la desena ciutat en el rànquing de tràfic de creuers i que actualment és la primera europea i la quarta mundial. La clau d'aquest creixement, que ha tingut lloc en plena crisi, té dues vessants. La primera, segons explica Carla Salvadó, cap de màrqueting i creuers del Port, és que "les navilieres han fet un esforç per abaixar els preus i oferir paquets molt competitius". L'altra, diu, és que "l'Autoritat Portuària de Barcelona ha mantingut les tarifes".

Ara, un dels objectius del Port és desestacionalitzar el sector dels creuers, que està molt concentrat entre els mesos d'abril i d'octubre. "Hem aconseguit incrementar mica en mica el nombre de passatgers que vénen a l'hivern", va dir Cambra, "però hi hem de treballar més". Pel que fa a la nacionalitat dels passatgers que arriben a Barcelona en creuer s'ha anat diversificant amb els anys. Actualment un 18% són britànics, un 17% són nord-americans i espanyols, un 14% italians i un 9% alemanys. "El que més hem notat és un increment en els passatgers europeus", va dir Cambra.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT