Publicitat
Publicitat

VALORACIÓ DE LA CONTRACTA DE LA NETEJA

Les cigarretes, nou objectiu de la recollida selectiva a Barcelona

Progressa favorablement. Amb aquest símil tan escolar es refereix l'Ajuntament de Barcelona al nivell d'acceptació del contenidor marró que, aquests dies, celebra el seu primer aniversari als carrers de la ciutat. Com que les xifres de recollida selectiva s'inscriuen en el pla director dissenyat en el moment de presentar la campanya -el 43% del total de la brossa orgànica ja es destria-, ara els esforços se centraran a continuar millorant la selecció i a plantar cara a les burilles de cigarreta, sobretot després de l'entrada en vigor de la nova llei del tabac que traurà molta gent a fumar als exteriors dels locals.

L'aposta principal en aquesta línia és incorporar apagadors a les papereres perquè es puguin utilitzar com a contenidors de cigarretes, ja que, com va explicar ahir la tinent d'alcalde de Medi Ambient, Imma Mayol, es tracta d'un residu que no es pot recollir de manera separada i que genera un fort impacte ambiental: "Una burilla de cigarret pot tardar entre un i dos anys a desaparèixer i té capacitat per contaminar fins a 70 litres d'aigua". La intenció municipal és dotar d'apagador les més 28.000 papereres que, en un marge de dos anys, hi haurà als carrers. Paral·lelament, s'engegarà una campanya amb els estancs per a la distribució d'un cendrer portàtil i la conscienciació dels fumadors.

El repte quant a la recollida de brossa orgànica és arribar, el 2012, a separar el 55% del total dels residus. Abans de la implantació de la nova contracta de la neteja, aquesta xifra se situava en el 27,5%, ja que només es recollia de forma separada en alguns barris pioners. Durant el primer any, s'ha arribat al 43% (132.000 tones de brossa, a 36.000 tones de distància de l'horitzó del 2012).

Una xifra que no ha millorat respecte de la primera valoració, la dels sis mesos, és la dels nivell d'impropis (residus fora del contenidor adequat) que, de mitjana, se situa en el 20,4%. L'alcalde Jordi Hereu, però, insisteix que es tracta d'un projecte de conscienciació progressiva.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT