Publicitat
Publicitat

El Bundesbank alerta dels "creixents riscos" de la política del BCE

Alemanya no es refia de la flexibilitat de l'actual política monetària del Banc Central Europeu (BCE) i demana un retorn a les normes més estrictes del passat. El president del Bundesbank, Jens Weidmann, li va enviar fa uns dies una carta al president del BCE, Mario Draghi, en la qual l'adverteix dels "creixents riscos" de l'actual política monetària de la institució i d'una possible pèrdua de reputació.

En la carta, que va publicar ahir el Frankfurter Allgemeine Zeitung , Weidmann critica la decisió del BCE de relaxar els requeriments de les garanties acceptades en les operacions de política monetària.

El president del supervisor alemany es referia implícitament a la segona subhasta de liquiditat a tres anys que va dur a terme el BCE dimecres. La subhasta, que va adjudicar a les entitats financeres de l'eurozona uns 530.000 milions d'euros, va permetre als bancs centrals relaxar les garanties exigides per accedir a aquest finançament. Sobre això, Weidmann reclama que hi hagi més garanties per als actius dels bancs nacionals més febles de l'eurozona, ja que adverteix que si els bancs no són capaços de tornar els diners prestats pel BCE en els pròxims tres anys, els bancs centrals nacionals podrien no ser capaços de cobrir les pèrdues.

Èxit del Tresor espanyol

La injecció de liquiditat del BCE inquieta Alemanya però és un bàlsam per als països més afectats per la crisi de l'euro, com Espanya. Una interrelació que va quedar patent ahir amb els bons resultats de la subhasta de deute espanyol. El Tresor va col·locar 4.501 milions d'euros en bons a tres i cinc anys i va aconseguir rebaixar la seva rendibilitat al nivell més baix des de mitjans del 2010.

Com en les últimes emissions de deute, les entitats financeres van ser les grans compradores. L'objectiu de la barra lliure de liquiditat del BCE és que els bancs obrin l'aixeta del crèdit. Per ara, cal esperar.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT