Publicitat
Publicitat

"Cal que l'administració premiï els millors"

Nou model "Hi ha experiències que són extrapolables a qualsevol lloc, però n'hi ha d'altres que només es poden fer a casa nostra, que són identitàries. Hem volgut apostar fort per aquestes"

El grup Costa Brava Centre està format per hotels, restaurants i bars del Baix Empordà des del 1977. Per alguns experts, entre els quals hi ha Francesc Valls, són un exemple del nou model turístic cap on s'ha de caminar: aposten per la qualitat més que per la quantitat i aspiren a rebre turistes tot l'any. El gerent de l'entitat, Martí Sabrià, ens explica els detalls de la seva gestió i quin és el model turístic que busquen.

El vostre grup ha apostat per fer un canvi de model. En quina direcció aneu?

A principis dels 90 el nostre director de llavors ja parlava de qualitat de turistes enlloc de quantitat. Ningú parlava en aquests termes en aquella època perquè es veien diners fàcils i prou. Hem seguit en aquesta línia des de llavors. Nosaltres creiem que l'única possibilitat de prosperar és fer-ho molt més bé que els altres i diversificar les ofertes. Quan tothom parlava de sol i platja, nosaltres vam començar a oferir senderisme i gastronomia... i seguim en aquesta línia.

La desestacionalització és un factor fonamental en aquest model?

Sí. Nosaltres vam ser els primers a parlar de desestacionalització. En el camp de la restauració ho hem aconseguit molt. La campanya de la Cuina de l'Empordanet, que encara funciona, ens porta visitants tots els mesos de l'any. Tot i això, amb els hotels encara és difícil desestacionalitzar. Actualment, el 65% dels nostres establiments obren tot l'any. És una xifra que ha anat creixent els últims anys. Per aconseguir-ho necessitem el suport de l'administració i que Catalunya expliqui al món què és l'Empordà, com s'ha fet amb Barcelona, i explicar que des de la primavera fins a la tardor s'hi pot fer senderisme i esports de tot tipus, veure un patrimoni històric únic i gaudir d'una cuina identitària que forma part de la nostra cultura.

Això és el que ara en diuen turisme d'experiències.

Sí, i nosaltres tenim diverses cartes per oferir. Hi ha experiències que són extrapolables a qualsevol lloc, però n'hi ha d'altres que són identitàries, i nosaltres hem intentat apostar per aquestes. La nostra oferta de senderisme, per exemple, la tenim molt treballada i no només per als mesos de bon temps. És una manera de conèixer el paisatge i el patrimoni. També hi ha altres activitats, com el ciclisme o el golf, que permeten conèixer la zona i es poden combinar perfectament amb la gastronomia, que és un altre dels nostres punts forts.

Falta més suport de les administracions?

Jo crec que les administracions haurien de fer amb els empresaris turístics el mateix que fan amb els estudiants: premiar els millors. I no ho estan fent.Demanem més ajudes que les actuals perquè no crec que sigui correcte que Catalunya destini els mateixos diners que la Rioja a promoció turística.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT