Publicitat
Publicitat

LA SORTIDA DE LA CRISI

L'organisme creu que només així s'aconseguiran més inversions privades

La Cambra demana incentius fiscals

Miquel Valls, president de la Cambra de Comerç de Barcelona, va proposar ahir incentius perquè les empreses inverteixin els seus beneficis en comptes de guardar-los al calaix, com fan actualment.

La Cambra de Comerç de Barcelona va demanar ahir al govern espanyol que ofereixi incentius perquè les empreses amb beneficis no guardin els diners al calaix, sinó que els destinin a fer inversions. "Actualment, l'augment dels beneficis empresarials es destina a l'estalvi o a amortitzar deute, però no a la inversió", va lamentar Miquel Valls, president de la Cambra.

Per aquest motiu, Valls proposa reduir l'impost de societats per als beneficis no distribuïts que es destinin a inversions productives. La mesura "seria temporal i transitòria" i serviria per augmentar les inversions en un moment de gran debilitat del crèdit que ofereixen tant les institucions financeres com les administracions públiques. Aquestes inversions, a més, tindrien un "efecte multiplicador" sobre el conjunt de l'economia. Aquesta mesura, va explicar Valls, ja s'està aplicant actualment a Alemanya. En la seva opinió, només caldria mantenir-la vigent entre el 2011 i el 2012.

La Cambra -que preveu que l'economia catalana creixi un 0,9% aquest any- va il·lustrar la caiguda de la inversió amb els gràfics que acompanyen aquesta notícia. Quan va esclatar la crisi el 2008, la inversió va caure en picat i des d'aleshores gairebé no s'ha recuperat, com es veu en el primer gràfic. En canvi, l'estalvi s'ha disparat.

El mateix passa amb les inversions en béns d'equipament (segon gràfic), que el 2010 van acabar a l'alça tant a Espanya com al conjunt de la zona euro, però no a Catalunya, on està baixant.

Segons Valls, la crisi obliga a trobar "polítiques imaginatives" per reactivar l'economia. A més, va aprofitar per reivindicar el document que en el seu moment va fer el consell assessor del Govern en economia (CAREC) i que, en la seva opinió, està caient en oblit.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT