Publicitat
Publicitat

UNA INICIATIVA POLÈMICA

Ajuntament i sector privat defensen la festa i prometen garantir el civisme

Canvis en el Saloufest per evitar el descontrol

L'esdeveniment esportiu i d'oci Saloufest comença avui la seva desena edició, després de la polèmica de l'any passat, sense canvis en la seguretat però amb una publicitat que ja no crida als excessos.

Més de cinc mil estudiants britànics d'entre 20 i 23 anys arribaran al llarg d'aquest diumenge a Salou per participar en la primera tongada de la desena edició de la Saloufest. Es tracta d'una iniciativa turística del sector privat que, segons l'empresa promotora, té una finalitat esportiva, però que l'any passat va generar una important polèmica arran de les activitats nocturnes dels participants. Després d'assistir a la part esportiva del programa, el joves britànics de la Saloufest van ocupar massivament els locals d'oci nocturn durant una setmana. Tot i que no hi va haver incidents importants, el consum d'alcohol a la via pública i el comportament extravagant dels joves -càntics, disfresses...- van provocar les queixes d'alguns veïns i turistes, però sobretot van reobrir el debat sobre el model turístic de Catalunya, amb la censura del denominat turisme de borratxera com a teló de fons.

Fins i tot Josep Huguet, en aquell moment conseller de Turisme, va advertir a la capital de la Costa Daurada que podria perdre la certificació de Turisme Familiar si no s'hi garantia el civisme. Una estirada d'orelles que no va ser ben rebuda a Salou. Tant l'Ajuntament com el sector privat defensen la iniciativa com una manera de desestacionalitzar la temporada turística més enllà dels mesos d'estiu.

Sense dispositiu especial

Des de l'Ajuntament asseguren que no han previst cap dispositiu especial per fer front a la Saloufest. El seu portaveu, Ramon Tibau, creu que "amb el reforç policial ordinari propi d'aquestes dates n'hi ha d'haver prou per garantir l'ordre. A l'estiu es concentren molts més usuaris de l'oci nocturn i ho assumim amb normalitat". L'edició d'enguany, això sí, incorpora alguns canvis fruit de la polèmica de l'any passat. L'empresa encarregada del màrqueting, seguint les recomanacions de l'Ajuntament, ha deixat d'utilitzar com a reclams les referències explícites al sexe i a l'alcohol que hi havia l'any passat en el material promocional.

A més, a l'hora de coordinar les sortides nocturnes es tindrà molt en compte la capacitat dels locals per evitar que alguns joves es quedin bevent i fent gresca al carrer, amb el soroll i altres molèsties que això comporta. Una altra novetat és que aquest any està en vigor la nova ordenança del civisme de Salou, que preveu la possibilitat de sancionar, entre altres comportaments incívics, conductes com beure alcohol a la via pública o circular pels carrers amb el tors nu.

Els aspectes d'aquesta ordenança han estat inclosos en els materials que han rebut els participants de l'esdeveniment traduïts a diversos idiomes. Tibau resumeix que "la Saloufest sempre ha funcionat bé, però enguany els participants estaran més informats i més ben organitzats". Des de Sol Active Tours, l'empresa organitzadora, Doreen Straatman assegura que "són gent jove i estan de vacances, i és lògic que surtin a divertir-se a la nit, però hem de vetllar perquè ho facin dins dels límits del civisme".

El hotelers, a favor

El sector hoteler, per la seva banda, defensa també la Saloufest. Creuen que el calendari és l'adequat, perquè és just abans de la Setmana Santa, que marca l'inici de la temporada d'estiu. Joan Antoni Padró, vicepresident de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda, opina que "les coses es van fer bé l'any passat i enguany es faran millor". Segons ell, la polèmica es deu al tractament que en van fer "alguns mitjans de comunicació i a les declaracions d'algun polític", i titlla d'"ull inquisidor" el corrent crític en contra. Tot i això, considera encertats els canvis a la publicitat que eviten les referències a l'alcohol i al sexe.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT