Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

El Govern habilitarà corredors per a busos i cotxes plens sense destinar-hi tants diners com a la C-58

Carrils 'low cost' per entrar a BCN

El projecte de carril bus i vehicles d'alta ocupació a la C-58 s'ha retardat per l'elevat cost que té i per les dificultats tècniques. El Govern no té recursos i impulsarà tres carrils més barats per entrar a Barcelona.

Les obres faraòniques del carril reservat a autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) de la C-58 entre Ripollet i l'avinguda Meridiana de Barcelona s'estan retardant per l'elevat cost del projecte, per això el Govern canviarà de model en l'execució d'una nova xarxa de corredors. Amb un pressupost més reduït -per la necessitat de contenir la despesa-, els nous carrils pretenen dotar de fluïdesa els accessos a la capital catalana en punts com la B-23 -entre Molins de Rei i la Diagonal-, el corredor del Baix Llobregat i la connexió amb Montgat. Es tracta de projectes inclosos en el Pacte Nacional d'Infraestructures que buscaran ara una sortida més econòmica. Els 80 milions de cost del carril de la C-58 -construït, en part, com un viaducte de dos carrils elevat per sobre de l'autopista- i les dificultats tècniques de la infraestructura n'han posposat la data d'entrada en funcionament de principis del 2012 a finals d'estiu. Queda per determinar si es considerarà alta ocupació que en cada vehicle hi viatgin dues o tres persones.

En el context de crisi actual, el director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, té clar que noves obres d'aquesta magnitud "no són racionals". Font apunta que la relació benefici-cost del carril de la C-58 "no es compleix". L'objectiu fixat és implementar aquest tipus de carrils amb formats "més austers", però que compleixin la "mateixa funció". La nova xarxa s'habilitarà, per exemple, amb el desplaçament de les mitjanes de separació, la senyalització de nous carrils a l'asfalt.

El Govern ha presentat una proposta per al carril de la B-23 al ministeri de Foment, que és qui té la competència de la via. Si bé el projecte inicial que s'estudiava tenia un cost d'uns 120 milions d'euros, amb l'alternativa low cost les obres es podrien completar amb una despesa de 7 milions. Un cost que la Generalitat confia que Foment assumeixi perquè el carril pugui funcionar abans del 2014. La xarxa de baix cost prevista, però, és més ambiciosa. En aquests moments s'està treballant en el projecte de dos carrils per a autobusos: un al Baix Llobregat, entre Castelldefels i Cornellà per la C-245, i un altre entre Montgat i Barcelona per la C-31. Aquests carrils tenien un cost de 110 i 30 milions d'euros, respectivament, però el Govern planeja fer-los funcionar amb costos més baixos. El de la C-31 podria activar-se amb 5 milions, en funció de les disponibilitats pressupostàries, de cara al 2015.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT