Publicitat
Publicitat

Catalunya rebutja ingerències i vol recursos per formar els aturats

Catalunya està pendent que l'Estat adjudiqui els diners per desplegar la nova oferta de cursos i accions de formació per als aturats. El Govern exigeix rebre, com a mínim, els 290 milions d'euros que van arribar l'any passat, ja que les llistes de l'atur no paren de créixer.

El disseny de les polítiques actives d'ocupació és una competència de la Generalitat que la reforma laboral ha posat en perill, ja que el govern espanyol pretén que aquestes estratègies es dictin des de Madrid. La secretària d'Ocupació, Esther Sànchez, va qualificar ahir d'error aquesta maniobra del PP i va assegurar que suposaria "recuperar una normativa obsoleta de fa 20 o 30 anys". Tot i que l'Estat ha dit verbalment que respectarà els plans d'aquelles comunitats que, com Catalunya, ja els tinguin dissenyats i aprovats, Sànchez va exigir que aquesta competència quedi blindada i recollida dins la nova legislació laboral.

Sobre l'arribada dels recursos per desplegar la formació, va insistir que es tracta d'una mesura "urgent i inajornable". Els diners s'han de distribuir en el marc de la conferència sectorial, que la ministra de Treball, Fátima Báñez, va convocar dilluns, però no s'hi va abordar aquest tema.

Els 290 milions d'euros que Catalunya va rebre de l'Estat l'any passat per les polítiques actives d'ocupació cobririen el 70% de la inversió total que preveu el pla de polítiques actives que té a punt la Generalitat per a aquest any, amb una dotació pressupostària de 420 milions. L'estratègia incorpora novetats com ara fer prevaler les subvencions per a aquells programes que tinguin més capacitat d'impacte entre els aturats. Per això, el Govern veu amb bons ulls que les entitats que col·laboren en aquestes polítiques amb els serveis públics d'ocupació s'aliïn, tal com han fet quatre entitats del tercer sector, que han creat la fundació Intermèdia. De cara a l'any que ve, la subvenció perdrà pes a l'hora de repartir els recursos en favor dels contractes programa i els convenis, com es fa a Europa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT