Publicitat
Publicitat

La Cecot denuncia que la banca es finança amb l'ICO

L'aixeta del crèdit continua tancada per a la majoria de particulars i empreses. Amb la sequera de finançament, l'activitat de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) adquireix, si això és possible, més rellevància per a les pimes i els autònoms. Tanmateix, el crèdit no està arribant a les empreses com caldria esperar, o com a mínim, així ho denuncia la Cecot. La patronal catalana dels autònoms i les petites i mitjanes empreses denuncia que les entitats financeres estarien utilitzant les línies de crèdit de l'ICO que elles posen en circulació per autofinançar-se.

La Cecot explica aquesta situació a partir de l'anàlisi de les dades d'una enquesta realitzada entre els seus socis. De les empreses que han sol·licitat crèdits a l'ICO, només el 50% han rebut nous recursos. En aquest sentit, la patronal creu que la banca estaria utilitzant el crèdit que no ha arribat a les companyies per refinançar pòlisses i préstecs que ja hi havia al mercat.

La patronal admet que les empreses no demanen crèdits ICO, tal com diuen les entitats financeres. De fet, prop del 60% de les companyies enquestades responen que no han sol·licitat finançament de l'Institut de Crèdit Oficial. La Cecot atribueix la baixa demanda de crèdit a la complexitat dels tràmits de sol·licitud. Però no només això. Moltes empreses descartarien la possibilitat d'aconseguir finançament a través de línies de l'ICO perquè els criteris d'anàlisi de les operacions han quedat, al seu entendre, obsolets. Moltes vegades, el primer filtre de la banca per decidir si concedir o no un préstec a una empresa és saber si va tenir pèrdues durant l'exercici anterior. La Cecot considera que amb l'actual situació econòmica, el 90% de les empreses queden excloses de la possibilitat d'aconseguir un crèdit per aquest motiu.

La patronal suggereix que les entitats haurien d'analitzar amb més cura els projectes empresarials i no descartar totes aquelles empreses que eventualment han pogut entrar en pèrdues.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT