Publicitat
Publicitat

INTERNACIONALITZACIÓ EMPRESARIAL

El grup català ha estrenat oficina a la Xina i tempteja el mercat

Comsa Emte obre a Hong Kong per pujar a l'alta velocitat xinesa

Comsa Emte, grup familiar amb una facturació de 2.031 milions d'euros, és la principal constructora amb seu a Catalunya. Acaba d'obrir oficina estable a Hong Kong per optar al TGV xinès.

Paradoxa: mentre el ministeri de Foment busca inversors xinesos per finançar els nous trams del TGV a Espanya, la Xina atreu grups constructors espanyols per liderar els nous trams projectats al gegant asiàtic, el país amb més quilòmetres de tren d'alta velocitat al món (3.861 km).

El grup català d'infraestructures Comsa Emte acaba d'obrir oficina a Hong Kong precisament per no perdre pistonada en la cursa pel TGV xinès. La internacionalització és el pilar del creixement de la companyia, que acostuma a aprofitar com a punta de llança en els nous mercats la seva especialització en obres ferroviàries. El grup Comsa Emte va sorgir el 2009 a partir de la fusió entre la constructora Comsa, propietat de la família Miarnau, i el grup d'enginyeria Emte, controlat pels Sumarroca.

La companyia, primer grup constructor amb seu a Catalunya, va facturar 2.031 milions d'euros l'any passat, un 2,4% menys que el 2009. El grup ha amortit el descens de l'obra pública a Espanya gràcies a l'evolució del negoci internacional, que l'any passat va créixer un 15%, fins a una facturació de 315 milions. La contractació internacional es va duplicar fins als 684 milions, xifra que representa el 30% dels nous contractes del grup. Polònia, Xile, l'Argentina, França i Alemanya són els països que més hi van aportar. Dels 9.540 treballadors, 2.500 treballen als mercats exteriors.

Nous mercats

Durant el 2010, Comsa Emte va obrir delegacions als Estats Units (a Califòrnia), al Brasil, a l'Equador i al Perú, a més de la Xina. La multinacional té presència estable a catorze països. Al Brasil i a l'Equador ja s'han signat els primers contractes i els EUA, igual que el gegant asiàtic i el Brasil, són especialment interessants pels projectes d'alta velocitat ferroviària.

El 53,5% dels ingressos del grup corresponen a les infraestructures, un 31,8% a enginyeria i sistemes, un 8,8% a medi ambient i el 5,9% es reparteix entre transport, logística, concessions i energies renovables.

L'operació més destacada del 2010 va ser la compra, juntament amb la també catalana Ficosa, de la fàbrica de Sony a Viladecavalls, que Comsa Emte vol convertir en un centre de R+D+I.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT