Publicitat
Publicitat

La Costa Brava dibuixa el full de ruta per als pròxims anys

El turisme gaudeix de bona salut i continua tirant del carro de l'economia. Amb l'objectiu de consolidar el seu paper de motor d'activitat econòmica, especialment a les zones del litoral, les administracions tracen les estratègies que cal seguir.

En aquesta línia, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha dissenyat el pla estratègic de turisme de les comarques gironines per al període 2011-2015. El document proposa incorporar el concepte de sostenibilitat, sumar esforços amb el sector privat, incrementar la presència a la xarxa de la destinació i potenciar el mercat estatal i altres com Itàlia, Suïssa, Àustria i els països nòrdics. Malgrat la preponderància del turisme de sol i platja, el Patronat proposa diversificar l'oferta de productes i potenciar elements com la cultura, la natura o la gastronomia. En total, ha identificat una vintena de productes turístics rellevants que estan en diferents estadis de desenvolupament. El de sol i platja és el més consolidat i precisament per això la directora del Patronat, Dolors Batallé, assegura que està en un "moment clau". La marca Costa Brava és la segona més coneguda de Catalunya, per darrere de Barcelona, però el document emfatitza en la necessitat de reforçar el seu prestigi internacional, i per fer-ho compta amb icones com Salvador Dalí o Ferran Adrià. Precisament, el Patronat ha produït el vídeo promocional amb imatges aèries de la Costa Brava que mostrarà Ferran Adrià en les presentacions que farà arreu del món del seu projecte de Bulli Foundation.

Pendent de la Diputació

Les línies estratègiques que se seguiran en els pròxims anys en el sector turístic de la Costa Daurada es coneixeran quan es constitueixi la Diputació de Tarragona per a aquesta legislatura.

Els tècnics del Patronat de Turisme de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre ja treballen en el document que marcarà el desenvolupament turístic del sud de Catalunya en els pròxims anys. Però hauran d'esperar l'aterratge polític per començar a concretar les seves línies mestres. Es preveu que els seus primers aspectes vegin la llum la tardor que ve.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT