EL NAUFRAGI DEL 'COSTA CONCORDIA'
Crònica 21/01/2012

Creix el risc que el creuer s'acabi d'enfonsar

Ara
1 min
Submarinistes amb la campana del 'Costa Concordia'.

BARCELONAEl creuer Costa Concordia , que va naufragar el 13 de gener davant les costes de l'illa italiana de Giglio, llisca a un ritme constant de set mil·límetres per hora, cosa que va obligar ahir a interrompre els treballs de rescat dels bussos per no posar en perill les seves vides i que augmenta el risc que la nau s'acabi d'enfonsar i es precipiti al fons marí, a una profunditat de 70 metres. Aquesta dada va ser facilitada ahir per l'expert Nicola Costagli, professor de ciències de la terra a la Universitat de Florència i encarregat de seguir l'evolució de la nau, que va indicar a més que la proa llisca a més velocitat que la popa, de fins a 15 mil·límetres per hora. Malgrat la impossibilitat que efectius de salvament entressin al vaixell, les tasques d'inspecció es van fer a través d'un robot teledirigit per cable, amb capacitat per baixar fins a 500 metres de profunditat i enviar a la superfície les imatges que capta.

L'atenció se centra ara en les previsions meteorològiques, ja que les previsions apunten a un empitjorament de l'estat del mar, cosa que fa témer per l'estabilitat del vaixell. Una circumstància que dificultaria les tasques d'extracció de les 2.380 tones de combustible que transporta el vaixell, que si s'aboquessin al mar causarien una nova catàstrofe, aquest cop ambiental, ja que l'illa de Giglio forma part d'un parc natural marí, considerat un dels més importants del Mediterrani.

stats