Publicitat
Publicitat

INDÚSTRIA CATALANA

La tèxtil desplega un pla per reorientar l'activitat i confia en aliats com la multinacional Triumph

Dogi millora les comandes malgrat la crisi

El fabricant català de teixits viu un moment clau després de superar el concurs de creditors. Malgrat les pèrdues del primer semestre, té projectes a llarg termini en els quals confia per tirar endavant.

Dogi reneix de les cendres i, malgrat que els vents de l'economia no li van a favor, confia en el pla estratègic a cinc anys per redreçar el rumb de l'empresa i consolidar el seu futur. De moment, ha començat per concentrar-se en els productes i clients més rentables, entre els quals hi ha la multinacional alemanya Triumph. La firma catalana té grans expectatives en el seu principal client europeu, amb qui té projectes en marxa a llarg termini. Segons va explicar a l'ARA el director general de Dogi, Ignasi Mestre, Triumph (fabricant de llenceria i roba de bany) suposa el 20% de les vendes de l'empresa actualment i les seves comandes han crescut un 60% en l'últim any. Si tots els projectes en marxa van endavant, va afegir, l'objectiu és que una quarta part de la facturació de Dogi vingui d'aquest client, que està immers en un procés de concentració de proveïdors en el qual l'empresa catalana està molt ben posicionada. Tot i així, va subratllar Mestre, la competència amb els proveïdors alemanys serà forta.

Una mostra de la confiança que Triumph té en l'empresa catalana i de la voluntat d'estrènyer llaços s'escenificarà al setembre amb la visita a la seu de Dogi, al Masnou, del propietari de la multinacional alemanya. L'alt directiu serà a Barcelona per assistir a la gran fira de maquinària tèxtil (Itma) que per primera vegada acollirà la Fira de Barcelona. "Dogi prepara aquesta visita a consciència; el client ara mateix és clau", van explicar fonts del comitè d'empresa.

Encara números vermells

Mestre va destacar que a poc a poc els clients i l'entorn van recuperant la confiança en la tèxtil catalana, que ara fa un any sortia d'un concurs de creditors que la va portar a una situació molt crítica. Malgrat la millora de les comandes en un 18% les últimes setmanes, els resultats del primer semestre encara no en recullen l'impacte i són negatius. Dogi va registrar unes pèrdues de 4,7 milions d'euros fins al juny. L'empresa ho justifica pel retard en la sortida del concurs de creditors i pels mals resultats que ha donat la filial xinesa per la caiguda del seu principal client.

La cartera de comandes per al que queda d'any, però, dóna esperances a Dogi, que confia en un segon semestre més fort que el de l'any passat. I això malgrat que l'entorn econòmic no acompanya gens. "Serà un any difícil, amb això ja hi comptem", va reconèixer Mestre. Al setembre, a més a més, s'ha de fer el primer pagament d'1,1 milions d'euros als creditors, segons l'acord a què van arribar per aixecar el concurs. Mestre va garantir que es farà sense problemes.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT