Publicitat
Publicitat

Artur Mas: "Ja no hi podíem posar més diners"

Foment podria multar Spanair amb nou milions

Foment podria sancionar Spanair amb dues multes, de 4,5 milions cada una, per no haver garantit la prestació del servei i per haver vulnerat els drets dels passatgers. Es tracta d'infraccions "molt greus".

La nova ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar ahir l'obertura d'un procés sancionador contra Spanair. Després de reunir-se amb l'equip jurídic del ministeri, Pastor va decidir que hi havia prou motius per multar la companyia per haver comès infraccions "molt greus". Ara falta saber l'import total de les sancions, que pot arribar als nou milions d'euros.

Segons Pastor, la primera infracció de Spanair va ser la de no assegurar la continuïtat en la prestació del servei, provocant danys superiors als 15.000 euros i la suspensió del servei. Aquest punt pot suposar una multa de 4,5 milions d'euros i la retirada de la llicència per operar. La segona infracció va ser la vulneració dels drets dels passatgers i també implicaria una multa de fins a 4,5 milions d'euros i la retirada de la llicència. En total, les multes poden arribar als nou milions d'euros.

"En tot moment treballarem per intentar que els problemes, que són molts, es minimitzin", va afirmar Pastor. La ministra es va mostrar indignada perquè Spanair hagi suspès "unilateralment" el contracte que tenia en forma de bitllet amb els seus passatgers. "Cada bitllet és un contracte", va insistir Pastor.

Durant la seva intervenció, la ministra de Foment també va anunciar que Aena deixaria de cobrar les taxes aeroportuàries (d'entre vuit i deu euros) als passatgers afectats pel tancament de Spanair. Aquestes taxes s'afegien a la tarifa de rescat que ofereixen la resta d'aerolínies. De totes maneres, "Aena es reserva el dret de recuperar aquests diners, que són públics". La ministra, però, no va especificar com intentarà recuperar-los.

"Tots els esforços del món"

Per la seva banda, Artur Mas va assegurar ahir que el Govern ha fet "tots els esforços del món" per fer rendible Spanair. El president de la Generalitat va recordar que el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, es va desplaçar a Doha per intentar tancar -sense èxit- un acord amb Qatar Airlines. "Al final hem arribat a aquest punt, en què el Govern no pot posar més diners perquè ja n'hi ha posat molts", va dir Mas durant la seva intervenció al consell nacional de Convergència Democràtica de Catalunya.

El president va recordar que l'any passat, quan el Govern ja va començar a executar retallades a la seva despesa, la Generalitat va decidir injectar nous recursos a Spanair. En els últims tres anys, Spanair havia rebut uns 140 milions d'euros procedents de les arques públiques i, segons Mas, l'aerolínia "no es podia convertir en un pou sense fons".

El primer secretari del PSC, Pere Navarro, va demanar a la Generalitat que "exigeixi a Madrid que mantingui el concurs per la privatització de l'aeroport del Prat". "Els aeroports i les aerolínies -va afegir- són molt importants per al creixement econòmic del nostre país".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT