Publicitat
Publicitat

FINANCES

El Fòrum de Davos busca com combatre la recessió

Els enormes ajustos fiscals per reduir el dèficit estan portant els països europeus cap a una nova recessió. Les elits econòmiques i financeres del món buscaran aquesta setmana com combatre la recessió en el Fòrum de Davos, que organitza el Fòrum Econòmic Mundial (WEF). Després de tres anys des de l'inici de la crisi les previsions per al 2012 són molt pessimistes. El fòrum es planteja receptes que ajudin a la recuperació.

Aquest any es vol posar l'accent en el talent. "Ja no estem davant d'un problema d'accés als capitals, en un moment en què el diner és gairebé gratis, sinó de falta de talent humà", assegura el president del WEF, Klaus Schwab, a dos dies de l'inici del fòrum, que inaugurarà dimecres la cancellera alemanya, Angela Merkel, informa Efe.

La reunió a l'estació alpina de Suïssa hi assistirà el primer ministre britànic, David Cameron, el president del Banc Central Europeu (BCE), Mario Draghi, el seu antecessor en el càrrec, Jean-Claude Trichet, i el ministre espanyol d'Economia, Luis de Guindos, entre d'altres. En el seu informe anual sobre riscos globals, el WEF considera que "la falta de govern és una de les principals causes perquè les economies no estiguin remuntant des de la caiguda del 2008 i perquè els mercats no confiïn en la solvència de la zona euro. Segons el fòrum, "els mals governs" són els responsables que la globalització hagi portat més desigualtat social, la volatilitat canviària, les crisis fiscals, l'endeutament dels països rics i els desequilibris de les balances comercials.

Més innovació

Aquest any la reunió, que ha convocat 40 caps d'estat i de govern i 1.600 representants del món de l'empresa, els sindicats i les organitzacions no governamentals, s'ha plantejat quatre àrees de treball: creixement i models de treball, lideratge i models d'innovació -en la qual es vol incidir-, models de recursos i sostenibilitat i models socials i tecnològics.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT