EL CREIXEMENT DE LA INDÚSTRIA ENERGÈTICA
Crònica 11/04/2011

Gas Natural estén la marca comercial a l'Amèrica Llatina

T.g.
2 min
La seu de Gas Natural és un dels edificis  amb més personalitat de Barcelona.

Barcelona.Gas Natural Fenosa avança en el seu pla d'internacionalització. El grup energètic ha iniciat la implantació de la marca comercial als països llatinoamericans, concretament a l'Argentina, Colòmbia (en l'activitat de distribució de gas), Mèxic, Panamà i també el Brasil.

En els pròxims mesos, la companyia que presideix Salvador Gabarró introduirà la marca als mercats europeus on treballa: França, Bèlgica, Luxemburg, Moldàvia i Itàlia. La integració de Gas Natural i d'Unión Fenosa va suposar el llançament d'una nova unitat corporativa, que ràpidament es va implantar a Espanya i Portugal. Però ara el grup vol estendre la marca als 25 països on és present amb un total de més de 20 milions de clients i d'una potència instal·lada de 16,5 gigawatts.

Gasificació a Catalunya

D'altra banda, la companyia segueix amb el seu pla de gasificació de Catalunya. Ha iniciat la tramitació administrativa de les ramificacions dels gasoductes de Sant Quintí de Mediona, els Hostalets de Pierola, el Catllar, Benavent, Vilanova de Segrià i Castellnou de Seana.

A més, ha demanat l'autorització per fer arribar el gas a l'Ampolla, l'Ametlla i la Sénia amb plantes de gas natural liquat (GNL). A banda, les inversions previstes per al 2011 arriben als 86 milions d'euros. D'aquesta quantitat, 60,9 milions es destinaran a fer arribar el subministrament a nous clients, concentrats en vuit localitats -Vilalba Sasserra, Sant Salvador de Guardiola, la Torre de Claramunt, Parlavà, l'Aldea, els Pallaresos, el Catllar i els Alamús-. Els 25 milions restants es dedicaran a realitzar obres de renovació i millora de la xarxa de distribució actual.

Gas Natural Fenosa va invertir una quantitat similar l'any passat. Els 81,1 milions que ha gastat l'empresa han servit per incorporar 44.361 punts de subministrament, que han incrementat la xarxa en 206 quilòmetres. De fet, la companyia ha invertit 1.400 milions a Catalunya en els últims 20 anys.

stats