Publicitat
Publicitat

ESCLAT DE LA CUINA CATALANA

El Fòrum Gastronòmic es consolida i busca internacionalitzar-se

Gastronomia: de Girona al món

L'edició 2011 del Fòrum Gastronòmic de Girona ha sorprès fins i tot l'organització per l'èxit de públic: 30.000 assistents en un dia menys que en la del 2009. Ara l'objectiu és la internacionalització.

Girona s'ha coronat aquests dies com a capital gastronòmica. Des del tret de sortida de Ferran Adrià fins a la fi de festa dels germans Roca -amb un auditori ple a vessar i relacionant els seus plats amb valors com els de la família o el rigor-, unes 30.000 persones han passat aquesta setmana pel Fòrum Gastronòmic. Una xifra d'assistència molt similar a la de l'última edició, que s'ha produït, però, amb un dia menys d'activitat. "Tot un rècord", que, segons el director del certamen, Pep Palau, "ha superat qualsevol expectativa fixada amb anterioritat i ha fet que el Fòrum faci un pas més cap a una altra dimensió". De cara al futur, l'objectiu és fer el salt definitiu cap a la internacionalització, tant pel que fa a xefs convidats -com ja s'ha fet enguany amb noms com el del pastisser francès Christophe Adam, el cuiner americà Charlie Trotter o Frank Cai, del Hilton de Pequín- com, sobretot, de cara a la projecció i al públic.

Després dels bons resultats obtinguts tot i els temps de crisi, amb un 80% d'assistència mitjana al conjunt d'activitats i pics del 100%, el Fòrum se sent amb forces per buscar més volada internacional i demana el suport institucional per fer-ho. Palau apunta que "la potència que s'ha fet palesa en aquesta edició ja és un molt bon reclam de cara a les properes". Des de l'organització també conclouen que, aquest any, el Fòrum s'ha "professionalitzat" i que el 80% dels que han trepitjat la fira i l'auditori han estat cuiners o persones relacionades amb el sector.

Ahir mateix, durant la jornada de valoracions, l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va anunciar que ja està lligada l'edició del 2013 a la ciutat -el Fòrum se celebra de manera alternativa un any a Girona i el següent a Santiago de Compostel·la- i dels 300 expositors que hi ha hagut aquests dies, molts ja han confirmat la voluntat de repetir i d'altres empreses d'arreu de l'Estat s'han interessat per ser-hi. Un dels punts forts d'aquest any ha estat la nova Aula Activa, petits espais perquè els xefs hi puguin fer les seves demostracions amb interacció amb el públic, que ja té la continuïtat garantida en futures edicions.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT