Publicitat
Publicitat

En breu

El grup català Puig s'interessa per la firma de moda italiana Valentino

Gegant del luxe

Amb la mirada a Roma

El grup català de perfumeria i moda Puig torna a sonar com a protagonista d'una operació corporativa al mercat europeu del luxe. Si la companyia familiar va comprar l'any passat Hermès el 60% de la firma francesa Jean Paul Gaultier, ara centra la seva mirada en el grup italià Valentino. Així ho assegurava ahir el rotatiu Il Sole 24 Ore en publicar que Puig fa temps que està "pendent" dels moviments de la firma romana.

De fet, el grup de la família ja podria estar negociant amb el fons de capital risc britànic Permira, propietari del 70% de Valentino des de l'any 2007. El 30% del capital restant està en mans de la família italiana Marzotto. Valentino i Puig ja saben què és treballar plegats. Les dues companyies tenen un acord des de l'any passat segons el qual el grup català fabrica i comercialitza els perfums de Valentino per tot el món.

L'armari de Valentino

El grup italià té dues unitats de negoci. La primera està formada per la marca Valentino i les seves segones línies, mentre que l'altra divisió inclou les llicències de Marlboro Classics i M de Missioni, a més de marques pròpies com Portrait, Oxon i Lebole. La facturació anual de Valentino ronda els 300 milions d'euros.

Durant el 2010 el negoci internacional de Puig ja va representar el 75% dels ingressos, amb un creixement del 30% respecte a l'any anterior. Puig va facturar 1.200 milions d'euros el 2010 i va obtenir un benefici net de 130 milions, amb un creixement del 57%. La companyia amb seu a Barcelona ven els seus productes a més de 130 països i té filials pròpies a 21 mercats. Puig gestiona firmes com Carolina Herrera, Nina Ricci i Paco Rabanne, a més de llicències de perfumeria com Prada.

Traspàs de TRESemmé

D'altra banda, Puig ha arribat a un acord amb Unilever per traspassar-li la gestió de la marca de cura capil·lar de gran consum TRESemmé a partir de l'1 d'abril, tal com va anunciar ahir Unilever. L'acord inclou la responsabilitat de màrqueting i vendes, i la distribució de tota la cartera de productes de la marca TRESemmé. D'aquesta manera, TRESemmé passa a formar part de la cartera de productes de cura personal de Unilever a Espanya, al costat d'altres marques com Dove, Timotei, Rexona i Axe. El pacte arriba després que Unilever hagi comprat Alberto Culver, propietària de la marca TRESemmé, per 3.700 milions de dòlars (2.895 milions d'euros).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT