Publicitat
Publicitat

La Generació Lluch es prepara per a l'endemà de les eleccions

Els resultats del PSOE el 20-N determinaran si Alfredo Pérez Rubalcaba té prou força per optar a la secretaria general del partit, que a la primavera deixarà vacant José Luis Rodríguez Zapatero. Si, com prediuen les enquestes, la patacada electoral els situa per sota dels mals resultats de Joaquín Almunia l'any 2000, ningú dubta que la militància començarà a buscar un nou líder per encapçalar un projecte renovat de dalt a baix. El secretari general del grup socialista al Congrés, Eduardo Madina, apareix cada cop amb més força a les travesses.

El polític basc va ser ahir a Girona fent costat al cap de llista del PSC per aquesta demarcació, Àlex Sáez. Més enllà de les eleccions, l'acte va tenir una lectura generacional en clau interna, amb la mirada posada a l'endemà del 20-N. El polític gironí va dir de Madina: "Ets un referent per a tots nosaltres i estic convençut que encara ho seràs més en el futur".

Defensors del diàleg

Si aquesta generació, que ronda entre els 35 i 40 anys, té un referent comú és l'exministre Ernest Lluch. Seguint el seu exemple, Madina ha estat sempre un ferm defensor de la paraula per acabar amb el terrorisme. Amb 26 anys, quan era el líder de les Joventuts Socialistes d'Euskadi, va ser víctima d'un atemptat.

Ahir Sáez va anar més enllà de les tesis oficials del PSOE i va celebrar els passos que s'estan fent a Euskadi. Els va qualificar de "bones notícies" i va dir que l'exministre de Sanitat "hauria estat a la conferència de Sant Sebastià" perquè "era partidari del diàleg fins i tot en els moments més durs".

L'actual responsable del ministeri, Leire Pajín, amiga de Madina, també s'ha emmirallat sovint amb el polític català, el pare de la cobertura sanitària estatal. Aquest pinyol, ben vist per rubalcabistes i zapateristes, tornaran ben aviat al Congrés i, des d'allà, poden tenir un paper destacat en la nova etapa que s'obrirà al socialisme espanyol. Sáez va recordar ahir que és una generació amb "moltes coses en comú".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT